Welk systeem

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Kriz
DomoMember

Welk systeem

Post by Kriz »

Ik ga bouwen en ben aan het kijken om in mijn installatie domotica te integreren (de installatie ga ik zelf doen). Ik heb al een paar systemen
bekeken zoals nikobus een qbus. Voor het moment vind ik Qbus wel goed
maar ik vraag me af of er geen systemen zijn die interessant zijn qua mogelijkheden en vooral voordeliger qua prijs. Ik heb bv gehoord van LOGO van siemens maar ik weet niet of dit moeilijk is of niet.
on4cet
Site Admin

Niet zo moeilijk

Post by on4cet »

Die logo programmeren is helemaal niet moeilijk, ik zou zelfs denken heel gemakkelijk, alles wordt zelfs in blokschema's voorgesteld enzo ... Enfin, je moet gewoon eens naar de site van siemens gaan, ik dacht dat je zelfs een demo van hun software kon downloaden ...

Als je op de hoogte bent van een beetje schakeltechnieken, en je kan overweg met logische poorten enzo, dan mag dat geen probleem zijn ...

Ga zelf misschien ooit ook met die logo's verder ... zal van de kost afhangen ... Zorg in ieder geval dat je genoeg draad trekt, en alles op een centrale plaats laat toekomen, niet alleen de eletr., maar ook de coax en netwerkkabels ... hier kan je immers meer mee dan alleen fax en telefoon en netwerk ... Je kan hier makkelijk mee gaan sturen ook, op voorwaarde dat je met die kabels tot aan je stuurkast raakt ...

Qua bus, zou ik de meest verspreide en betrouwbaarste kiezen, en dat is dan EIB .... , maar de kost is wat anders ...

Voor de rest is hier al genoeg beschreven hoe je met bescheiden middelen vaak (bijna) even ver kan geraken ... je ziet maar !

Groeten,

Bart
Post Reply