Contatto ?

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Skwib
DomoMember
Posts: 1
Joined: Tue Jan 10, 2006 12:12 pm
Location: Herk-De-Stad - België
Contact:

Contatto ?

Post by Skwib »

Hoi iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en ook absoluut leek in domotica.
Ik plan momenteel onze elektrische installatie voor onze nieuwbouw.

Beroepshalve programmeer ik het Honeywell DCS Controlesysteem voor Chemie en Olie-industrie, dus ik zou in ons nieuw huis graag ook wat automatisatie voorzien, kwestie van mee te zijn met mijn tijd.

Kent er iemand Contatto? Zijn er mensen die me wat wegwijs kunnen maken? Waar begin ik?

Momenteel denk ik eraan te werken met meerdraads-kabels (10) naar de lichtknoppen / sensoren. Verder dacht ik aan relais-schakelingen voor de uitgangen. Daartussen moet er iets PLC-achtig komen...

Wat zijn de nieuwste trends? Ik weet het, veel vragen, maar ben dan ook leek :D
Gizzmo
DomoExpert
Posts: 86
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:34 am

Post by Gizzmo »

Hey Skwib,

Ik was (nog steeds wel wat) zelf ook een leek wat domotica betreft.
Tot ik op dit forum terecht kwam, waar je gelukkig met al je vragen terecht kan.

Een goed begin lijkt me om eerst uit te zoeken wat je precies wil gaan doen met domotica. Daarna kan je de verschillende systemen overlopen en kijken of deze ook volledig beantwoord aan je noden.
Dit laatste klinkt jammer genoeg eenvoudiger dan het is, er zijn momenteel zoveel verschillende systemen beschikbaar en combinaties mogelijk dat je snel eht overzicht kan verliezen. Neem dus rustig je tijd en probeer zoveel mogelijk infomatie uit het forum te halen, en wees gerust informatie is er in overvloed ;)

Om even specifiek op je vraag te antwoorden over de Contatto PLC's, ik ken ze helemaal niet en heb er dacht ik ook nog niet over gelezen op het forum.

Welkom op het forum,
En tot later.
David
trick72
DomoFan
Posts: 20
Joined: Fri Apr 29, 2005 11:46 am
Location: Geel - België

Re: Contatto ?

Post by trick72 »

Skwib wrote:Hoi iedereen,

Kent er iemand Contatto? Zijn er mensen die me wat wegwijs kunnen maken? Waar begin ik?

:D
Hoi,
Wij hebben besloten met Contatto te werken als basis voor ons domoticasysteem. We hebben de aankoop gedaan via hiacc. Kijk eens op www.hiacc.com. Dat zijn de belgische verdelers ervan.
Wat ons aansprak aan contatto was zijn flexibiliteit en robuustheid van de bus. Ook de vele uitbreidingsmogelijkheden en redelijk eenvoudige programmering zijn een pluspunt.
Groetjes,
Patrick
User avatar
roeln
DomoFreak
Posts: 265
Joined: Tue Dec 13, 2005 5:20 pm
Location: Ternat - België

Post by roeln »

@trick72
Kun je een idee geven van de prijs van de verschillende modules?
trick72
DomoFan
Posts: 20
Joined: Fri Apr 29, 2005 11:46 am
Location: Geel - België

Re:

Post by trick72 »

roeln wrote:@trick72
Kun je een idee geven van de prijs van de verschillende modules?
De prijslijst van alle verschillende modules kan je via hiacc aanvragen want dat is een hele lijst. De centrale eenheid, het *hart* van de module zit rond de 900 EUR dacht ik.
Post Reply