Foto-voltaische cellen ... ?

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Foto-voltaische cellen ... ?

Post by on4cet »

Heeft iemand ervaring met zonne-energie om stroom op te wekken ? Dit zou een nieuw produkt moeten zijn, maar gebruikt dit een ander soort cel ? En wat is de kost van zoiets ?

http://www.livios.be/_arch/2003_39/art3 ... ?id_taal=1


Groeten,

Bart
No_Brain
DomoMember
Posts: 1
Joined: Tue Oct 21, 2003 9:34 pm

Post by No_Brain »

?? Zonnecelle bestaan allang en ik snap niet wat je bedoelt met een nieuw product...
Maar kijk eens in de Conradgids (of www.conrad.nl), die hebben behoorlijk veel hobbymatig materiaal op dat gebied....
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Zonnecellen

Post by on4cet »

Ik weet natuurlijk ook dat zonnecellen al zeeer lang bestaan ... maar ze zijn altijd enorm duur geweest naargelang hetgeen je er terug van kan verdienen ...

En hier spreken ze over STARION fotovoltaïsche cellen ... is dat gewoon een merknaam ?? Want de panelen zijn van Elco Klöckner !!

Ze hebben het hier trouwens over polykristallijne silliciumcellen, het is die polykristallijne wat me niet zo vertrouwd in de oren klinkt ... temeer omdat ze zeggen, dat deze gering in omvang zijn ... naar ik weet, zijn deze altijd heel groot als je ietwat vermogen wil !!

Groeten,

Bart
User avatar
GeertVc
DomoExpert
Posts: 59
Joined: Mon Jan 03, 2005 8:04 pm
Location: Torhout - België

Re: Zonnecellen

Post by GeertVc »

Los van alle meningen hieromtrent: weet dat de productie van PV-cellen niet zo milieuvriendelijk is. Het zal nooit goed maken tijdens zijn levensduur wat het heeft kapot gemaakt tijdens zijn productie.

Ook iets om even stil bij te staan, vind ik...

-- Geert
\" Minds are like parachutes, they only work when open \"
Post Reply