Beginner - Domotica

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Matthyken
DomoMember
Posts: 1
Joined: Wed Dec 04, 2013 7:08 pm

Beginner - Domotica

Post by Matthyken »

Hallo allemaal

Binnenkort start onze bouw en hierdoor zijn we al wat aan het zien voor onze elektrische installatie met KNX domotica.

Gisteren was er iemand langs geweest van Brainbox voor hun Home Control systeem.

We hebben al tal van zelfbouwfirma's afgelopen en ook na wat opzoekingswerk ben ik meer geneigd om naar KNX systeem van Brainbox te gaan.

Omwille van ons budget gaan we de standaard domoticavoorziening leggen met hun maar deze zou ik in de toekomst als informaticus zelf willen uitbreiden.

Nu had ik nog wat vraagjes hierover waarmee jullie mij hopelijk kunnen helpen. Ik zou, de bekabeling die toekomstgericht is niet via hun voorzien maar volledig zelf aankopen

Graag jullie mening over de standaardopstelling alsook de juiste redenering voor de toekomstvoorziening.

De standaard opstelling via Brainbox: (met buskabel en de 1.5/2.5 kabel)(ze hebben niet alles van KNX - gamma is beperkt omwille van de vele mogelijkheden)
- Verlichting (sferen)
- Enkele geschakelde stopcontacten zonder drukknop, dus via smartphone/tablet/PC (achter TV - boven en beneden, buiten)
- Tablet/smartphone/PC integratie
- Alles uit knop (2x)
- Paniekknop
- Aanwezigheidssimulatie
- Sensor trapverlichting (boven en beneden)
- Videofoon

De toekomstige uitbreidingsmogelijkheden
- bewegingssensor in WC's, wasplaats, stookplaats, zolder, oprit, garage.
=> bus kabel naar plaats sensor
- verbruik (elektriciteit, water, gas)
=> geen idee, wat te voorzien?
- gordijnen
=> 5G1.5 naar elk raam. Moet er bus-kabel ook voorzien worden?
- alarm + rookdetector
=> geen idee, wat te voorzien?

Dank u!

Groeten
M
Post Reply