Stef zonstraal en zijn dinges

Moderator: Domotix-Moderators

zonstraal
DomoFan
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 5:39 pm

Stef zonstraal en zijn dinges

Post by zonstraal »

Hoi mijne heren en dames
Ik ben hier nieuw en op zoek naar naar wat inspiratie en toon ik direct mijn kastje eens :wink:
Paar jaar gelden een kastje in elkaar bebokst met een wago plc erin ,nog een kast bijgemaakt met nog een plc erin ,om een lang verhaal kort te maken heb ik al wat kasten in mijn handen gehad en heb ik nu de IPC C6 van wago gekocht en ja ook weer een nieuwe kast .

Let op kast is nog bijlange niet afgewerkt ,ben ik ook nog bezig met Beckhoff en Elliwell en crouset en soms heb ik niet veel tijd meer om in mijn kast te kruipen :wink:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zoals je ziet nog werk aan de winkel :wink:

Wat doe ik ermee ,met mijn reeds werkende plc 's stuur ik oa mijn 5 warmtepompen (en met sturen bedoel ik alles, alles eruit bij nieuwkoop en alles aan de plc :wink: )
Mijn zonnepanelen de pulskes tellen wat die produceren per dag ,mijn verbruik , sms ,email eigenlijk beetje alles waar ik een draadje kan aan hangen :roll:
Bedoeling is alles in mijne nieuwe kast en er gaat niet veel plaats meer over zijn als alles erin zit.

Groeten stef
pipodc
DomoExpert
Posts: 55
Joined: Mon Aug 07, 2006 5:20 pm
Location: Antwerpen - België

Post by pipodc »

Genen truut zeggen ze dan : mooi gedaan ! Kan je iets meer in detail gaan over de manier waarop je de warmtepompen beheert (evtl schema) ?
zonstraal
DomoFan
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 5:39 pm

Post by zonstraal »

Truut?????
Hoe ik die wp's aanstuur hmmm :wink:
Op de kop van de compressor zit er een pt1000 sensor alsook eentje op de radiator buitengroep en op de binnen unit en voor mijn water (wp) zit er nog eentje op de gas/water wisselaar.En aan de hand van die variablen maak ik mijn program ,ontdooicyclus enz...Werkt gewoon perfect

De compressor stuur ik aan ,de ventilator binnen en buiten stuur ik aan ,de ventiel stuur ik aan (airco/verwarm) en de pomp voor de water affaire :wink:
En overal beveiliging er bij geprogrammeerd.ja in de beginne was het een beetje zoeken maar nu werkt het prachtig ,indien de zonneboiler niet warm is door de zon , stuurd de plc de wp om toch warm water te hebben



Wat later in uren :wink:

Ben ik ff bezig aan de nieuwe layout van de visualisatie ,en als je geen inspiratie heb lukt het niet echt ,maar denk dat ik nu wel op het juiste been ben.Wat ik wel al weet dat er WEER enige UREN ,DAGEN gaan inkruipen tegen dat alles hergeprogrammeerd is met de nieuwe layout :roll:

Wat peins je?
Image
Image

Groeten stef

Groeten stef
zonstraal
DomoFan
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 5:39 pm

Post by zonstraal »

Stapje verder
Weet nu nog altijd niet van jullie of het goed van smaak is :wink:

Image


Werken doet het nog niet :wink: maar dat komt :roll:

Groeten stef
upsurfer
DomoFan
Posts: 15
Joined: Tue May 20, 2008 8:43 pm

Post by upsurfer »

Niet geproefd, maar zit er stevig netjes uit Stef! :wink:
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Hoi Stef,

Ik heb hier al één en ander van foto's zien passeren de laatste jaren, maar die van jou hoort bij de top. Enorm proper en overzichtelijk die kast, heel mooi gecableerd.

Straks moet ik nog een wedstrijd gaan organiseren voor de mooiste kast ;-)

gene truut betekent eigenlijk dat het gene prul is, dat het er zeer deftig uit ziet !

Mvg,

Bart

PS. Met zo'n systeem en zo'n foto's denk ik dat er wel meerdere zijn die nu hongerig zijn naar verdere details ! Erg knap !!! Ook de visualisatie is heel chique !! Na verloop van tijd ga je toch altijd nog aan details werken, maar het voornaamste is dat die template laat zien wat je het meeste nodig hebt !
There's No Home Like An Automated Home ...
zonstraal
DomoFan
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 5:39 pm

Post by zonstraal »

Thanks ik ben ondertss nog niet veel verder ,maar toch al een rijtje vol aan relais en contacteurs (voor mijn wp tjes) :wink:

Image

Image

Ben eigenlijk de laatste maand bezig met nieuwe software (test periode) Indusoft ,dit is een vb van mij ff snel gemaakt :wink:

Image

En zoals je ziet op de fotos hebben alle draden een nummerke ,dus ik moet nog de ganse boel tekenen :lol: Kruipt enorm veel tijd daarin ,nummerkes en tekenen

Image

Groeten stef
Last edited by zonstraal on Sat Jul 02, 2011 9:04 am, edited 3 times in total.
zonstraal
DomoFan
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 5:39 pm

Post by zonstraal »

Straks moet ik nog een wedstrijd gaan organiseren voor de mooiste kast
Laat me weten wanneer die komt he die wedstrijd (enige verlichting in de kosten :wink: )

stef
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Kon het maar hé !! ;-)
There's No Home Like An Automated Home ...
zonstraal
DomoFan
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 5:39 pm

Post by zonstraal »

Kon het maar hé !!
Alles gaat he als je het zelf wilt :wink:
Heb ik ooit ook gedaan met mijn forum zonnepanelen ,denk dat de hoofdprijs 1000 euro was ,dat ik heb knn bekomen om als prijs weg te geven :wink:

kleine update

Image

groeten stef
zonstraal
DomoFan
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 5:39 pm

Post by zonstraal »

En er licht in de kast :wink:

Image

Maken vorderingen ,bijna tijd om de hof om te spitten en wat kabels te trekken :wink:

Groeten stef
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Stef,

Is het enige vorm van noodverlichting, of gewoon gekoppeld op lichtnet ?

Mvg,

bart
There's No Home Like An Automated Home ...
zonstraal
DomoFan
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 5:39 pm

Post by zonstraal »

Is het enige vorm van noodverlichting, of gewoon gekoppeld op lichtnet ?

Beide ,want ik heb hier een zonnepaneel op ne tracker die een batterij vult en nog een zuivere sinus omvormer en zo heb ik perfect 220 V

zie maar eens hier :wink:
http://www.zonstraal.net/batterij/Batterij%20laden.htm

Groeten stef
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Dat ziet er gigantisch knap uit Stef ! Echt waar ! En volgens geen goedkoop spul, alleen die omvormer al !

Hoeveel vermogen kan die aan, die omvormer ? Ziet er iig deftig spul uit !

Mvg,

bart
There's No Home Like An Automated Home ...
zonstraal
DomoFan
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 5:39 pm

Post by zonstraal »

Die omvomer kan 1500 Watt continu aan en een 3000Watt voor 10 minuten als ik het goed heb! En nee is verre van goeikoop denk dat ik iets van een 1200 euro er voor op tafel heb gelegd. Op deze link kan je hem nog zien staan ,op mijne sitetje werkt de link niet meer :wink:
http://www.cctw.nl/Webwinkel-Product-34 ... P1524.html

Groeten stef
Post Reply