Eéndraadsschema van teletask installatie

Teletask specifiek forum / Fore spécifique Teletask

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Tinneke
DomoMember
Posts: 1
Joined: Fri Feb 18, 2011 1:57 am

Eéndraadsschema van teletask installatie

Post by Tinneke »

Hallo,

ik ben dringend op zoek naar een voorbeeld van een ééndraadsschema van een teletask module.

Wij hebben het genoegen gehad om met een installateur te werken die na 4 jaar nog steeds onze domotica centrale niet heeft afgewerkt en we zitten nog steeds op de tijdelijke werfkast. Ons geduld is nu een beetje op en mijn man heeft alles nu verder bekeken, daar waar nodig hersteld (zoals bv. de juiste wago's gebruikt etc..) daar waar nodig datgenen gelist dat moet gedaan worden en nu moeten we nog een ééndraadsschema opstellen. Over het conventionele gedeelte van het ééndraadsschema weten we voldoende en dit is dan ook uitgetekend maar over de domotica installatie, sturing lichtkringen en stopcontacten is het ons niet duidelijk.

Het is ook moeilijk om een erkend installateur aan de haak te krijgen die dit verder wil afwerken, daarom dat we er zelf maar aan begonnen zijn om zo het in orde te krijgen. (We zullen dan zeker nog een installateur vragen om alles even na te kijken)

Daarom kan iemand eens een voorbeeld doorsturen van een ééndraadsschema dan kunnen we dit laten maken, den boel laten keuren.

Alvast bedankt

Tinneke.

Tinneke.kerstens@telenet.be
pipodc
DomoExpert
Posts: 55
Joined: Mon Aug 07, 2006 5:20 pm
Location: Antwerpen - België

Post by pipodc »

Al wat ZLVS lage volt spanning is hoeft mi nt op het eendraads-schema. Ik heb zelf als amateur ook de hele installatie en keuring gedaan van mijn huis. Enkel de transfo staat er op, en daar stopt de tekening. Geen enkele drukknop.
Bij elke schakeling voeg je een symbool van een relais/impulsschakelaar en klaar is kees, me dunkt.
Wat ik ook heb gedaan is vooraf contact opnemen met de keuring, en vriendelijk specifiek vragen hoe je een bepaald probleem op moet lossen. Ze waren bij mij uiterst behulpzaam en correct.
Voor de symbolen :
http://economie.fgov.be/nl/consument/En ... /index.jsp
en http://www.shadowhunter.co.uk/arei-visio.html
Succes ermee !
Post Reply