plc s5 siemens 95u

(Micro) Plc specifiek forum / Fore spécifique (Micro) Plc

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
groentje
DomoMember
Posts: 1
Joined: Tue Feb 01, 2011 11:07 am
Location: Vosselaar

plc s5 siemens 95u

Post by groentje »

Dag,
IK heb een s5 siemens 95 u en een programma step 5 /ST versie 7.2 met digitale input 8x24v,analoge input 4x4 20ma, analoge output 2x4 20 ma en digitale input 8x24 zo is de opstelling.
Veel ken ik er niet van maar dit is een hobby die me geweldig interesseert.
Ik heb hier geen opleiding voor gehad en ben wel met een logo programma bezig om dit allemaal te kunnen verstaan. Ik heb de PLC online gekregen maar dit is ook alles. Als ik hem opzet krijg ik een BF fout
ik denk dat hier nog wat ingeprogrammeerd is, zou dit kunnen?
Kan ik dit leeg maken? Zo ja kan iemand mij hiermee dan helpen? HOe begin ik met een eenvoudig programma bv. in LAD.
Als ik PLc system parameters opvraag, zegt hij dat er geen modules aanwezig zijn I/O module input 0 en I/O module output 0 terwijl er 4 modules aanhangen.
Graag zou ik hier enige reactie op krijgen.
Met vriendelijke groeten,
Groentje
wimav
DomoFan
Posts: 20
Joined: Fri May 08, 2009 8:46 am
Contact:

Post by wimav »

Het is zeker mogelijk dat er nog een programma in de CPU zit.
Weet wel dat de S5 reeds een oud ding is (S7 is er reeds van 1994!)
Als je geen ervaring hebt met PLC programmatie zou ik eerder gaan voor een nieuwer model.

Anyhow, ladderdiagram is nog steeds hetzelfde gebleven dus kan ook nog in S5 aangemaakt worden. Om de PLC te wissen kan je best eens zoeken op het internet.

Als ik mij niet vergis zijn bij S5 de IO-adressen reeds gedefinieerd door de steekplaats op het rack (weet echter niet of dit zo bij alle versies/modellen was)
Webbased domotica via beckhoff-controllers: www.dna-software.be
Post Reply