Beginner Logo

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Phillie
DomoMember
Posts: 1
Joined: Tue Jun 01, 2010 8:02 pm

Beginner Logo

Post by Phillie »

Het is al even geleden dat ik met programeren te maken heb gehad ...
Maar ben momenteel bezig met nieuwbouw.
Ze hadden me dan ook LOGO voorgesteld voor de sturing.
Wil ook dan (proberen) deze zelf plaatsen !
Waar moet ik op letten voor de bedrading => ingangen gaan 24 V zijn


Als je nu bv gewoon eenvoudig met een drukknop een lichtpunt wilt aandoen, ga je met de drukknop (2 draden ) naar de ingang ( de lijn lus je door en de andere naar de ingang 1) en hoe zit dit dan voor de uitgang met de zekering. Is de uitgang van logo 230 V of hoe moet ik me dit voorstellen

Geld dit dan ook voor 8 lichtpunten per zekering ?
Kun je een programma maken voor te dimmen ?
Als je nu meerdere drukknoppen hebt, maak je dan een of-poort (Moet je deze dan ook resetten of gaat deze dan ook met nog een druk op de knop uit? )

Sorry het is al even geleden en wil zeker daar geen fouten maken ...
wimav
DomoFan
Posts: 20
Joined: Fri May 08, 2009 8:46 am
Contact:

Post by wimav »

Voor de ingangen schakel je idd gewoon de 24V.
Voor uitgangen kan je relais-uitgangen nemen of ook gewoon 24V uitgangen. Bij relaisuitgangen moet je letten op de maximum stroom die dit contact aankan en daaruit kan je dan ook de zekering bepalen.
Als je voor 24V uitgang gaat ga je via de uitgang een ander relais aansturen dat dan de 220V zal schakelen.
Programma maken voor dimmen gaat ook (hier hangt het af wat voor dimmer je kiest en dan is het gewoon programmeren wat je wil)

Verder kan je best even wat opzoeken in verband met programmeren. Is niet zo moeilijk maar moet wel een bepaalde basis hebben. Een of-poort hoef je in ieder geval niet te resetten. Voor drukknoppen best werken met stijgende flank als je hiermee lamp wilt aan- en uitschakelen.
Webbased domotica via beckhoff-controllers: www.dna-software.be
Post Reply