Teletask lichtsensor behuizing voor buiten

Teletask specifiek forum / Fore spécifique Teletask

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
JohanE
DomoMember
Posts: 2
Joined: Tue Apr 13, 2010 10:43 pm
Location: Betekom

Teletask lichtsensor behuizing voor buiten

Post by JohanE »

Hi,

in de handleiding van Teletask staat:
\"DE TELETASK LICHT SENSOR (ref. TDS12270):
De behuizing is IP44 dicht en bedoeld voor binnenhuis wandmontage maar kan mits beschermde opstelling ook voor buiten worden gebruikt (de goede werking onder de –10°C is niet gewaarborgd, maar zal tot –20°C geen schade aan het toestel veroorzaken). Indien buiten opgesteld, raden we aan om de speciale dichtingskit van Busch & Jaegher te bestellen (hogere IP-norm).\"


De lichtsensor dient op een open gevelmuur geplaatst waar er geen bescherming is voor regen of wind vandaar lijkt me de behuizing in mijn geval een \"must\".

Kan er mij iemand een productcode of naam geven van deze behuizing. Of een behuizing van een ander merk dat kan dienst doen is ook ok.
Herhaalde zoektochten bij B&J, Niko, Bticino, edm leverden mij geen resultaat.

Alvast bedankt
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Voor mijn fermax deurpost zijn er ook beschermkapjes, maar dit ziet er niet meer mooi uit dan, en met siliconen het zaakje mooi afkitten (kleurloos) en 't kan er ook tegen...

Dus, misschien als het iets is, dat mooi af te kitten valt, kan dat ook genoeg zijn tegen de regen en vocht (meestal vanonder gaatje voor verluchting, dit moet je wel openlaten)
There's No Home Like An Automated Home ...
Harry
DomoMember
Posts: 6
Joined: Sat Jun 05, 2010 5:41 pm
Location: Nederland

Post by Harry »

Voor de lichtsensor is inderdaad een B&J behuizing dat spatwaterdicht is.
Zie foto. Ik heb er nog 2 liggen dus....... :lol:

mvg

Harry
Attachments
Lichtsensor.JPG
Lichtsensor.JPG (607.97 KiB) Viewed 9460 times
JohanE
DomoMember
Posts: 2
Joined: Tue Apr 13, 2010 10:43 pm
Location: Betekom

TDS12270

Post by JohanE »

@ on4cet: bedankt voor de tip
@ Harrry:
Op jou foto staat het oude model van de lichtsensor, deze behuizing was idd beter. Vandaag is echter enkel dit model (zie attached foto) beschikbaar, Ideaa en mooi voor binnen, niet genoeg afgeschermd voor buiten...
Als je een afscherming hebt voor dit model ben ik ZEKER geintresseerd. Heb je het artikelnummer of kan ik hiervoor bij jou terecht ?

Grtz Johan[/img]
Attachments
TDS12270PN[1].jpg
TDS12270PN[1].jpg (10.12 KiB) Viewed 9424 times
Harry
DomoMember
Posts: 6
Joined: Sat Jun 05, 2010 5:41 pm
Location: Nederland

Post by Harry »

Je kan bij mij terecht. hij is echter niet meer nieuw maar werkt nog prima.
Voor €50,- (ex verzend kosten)stuur ik hem naar je op. ff en pb-tje.
Als je nog andere artikelen zoekt mail dat dat ook even. Heb nl nog wel diverse onderdelen liggen. :D

mvg
Harry
Post Reply