Tool om je eigen MP3 collectie te streamen

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
soitjes
DomoMember
Posts: 8
Joined: Thu Feb 11, 2010 7:13 pm

Tool om je eigen MP3 collectie te streamen

Post by soitjes »

Hallo,

Als deel van mijn Digital Home project heb ik een klein tooltje, genaamd \"My Internet Radio\" ontwikkeld dat mij toelaat om mijn MP3 collectie te streamen. Net zoals Internet radio.

Het is klein en vereist geen installatie, zodat je het gemakkelijk kan meenemen om een draagbare harde schijf, samen met je muziekcollectie. Zo kan je overal waar je bent een Internet radiostation starten.

Hopelijk kan dit van enig nut zijn voor iemand.

Tooltje en wat uitleg vind je op http://dhs.webatu.com.

Soitjes.
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Dat gaan we zeker eens bekijken hé, want de tijd dat je met je cd'tje en een heuse stereotoren werkt, is stilaan voorbij !

Mvg,

bart
There's No Home Like An Automated Home ...
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Fijn gemaakt zeg, 't werkt fijn ... Is er een limiet aan stations dat je kan opzetten ?

Want dit is een vorm van playlists die je nu extern kan gebruiken door te streamen .... leuk ... Ik zal eens testen om het via NAT naar internet te gebruiken, moet volgens mij perfect lukken ...

Ik ga deze thread zeker volgen voor eventuele future releases .... GUI ? Extra mogelijkheden ofzo ... 't werkt iig goed !

Mvg,

bart
There's No Home Like An Automated Home ...
soitjes
DomoMember
Posts: 8
Joined: Thu Feb 11, 2010 7:13 pm

Post by soitjes »

Neen, er is geen beperking op het aantal radiostations.

In principe is dit afgewerkt, en voeg ik er niets meer aan toe. Maar als je kleine functionaliteit toegevoegd zou willen zien vraag je het maar.

Ik ben constant met mijn Home server verder uit te bouwen. Als ik iets nieuw heb laat ik het wel weten.

Soitjes.
elkristo
DomoMember
Posts: 6
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:08 am

Post by elkristo »

het ziet er heel intressant uit.

Trouwens zo'n klein usb schermpje lijkt me ook intressant om de rest van uw domotica aan te sturen. Normaal kost een 10\" toch al snel 1500€, zo'n schermpje 200€+ion2 systeempje300€ en je kan het zelf programmeren zoals je wenst
Post Reply