IR signalen versturen

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
vanovers
DomoMember
Posts: 3
Joined: Sun Oct 05, 2008 7:49 am
Location: Torhout

IR signalen versturen

Post by vanovers »

Beste,

ik ben al een tijdje op zoek naar 'iets' om infrarood signalen te sturen vanuit mijn PLC.

Bedoeling is op dit moment om vooral mijn audioversterker te kunnen aansturen via PLC (volume, standby, preset, ..).

Ideaal zou een 'bakje' zijn die een aantal digitale inputs (beperkt aantal) heeft en op basis hiervan een IR signalen stuurt voor volume up/down, preset up/down, standby..

Ik heb al iets gevonden à la www.irtrans.de maar dit is al een geavanceerd apparaat waarvoor ik tevens een seriële uitgang nodig heb op mijn PLC en is mijn PLC te beperkt qua geheugen.

Een andere mogelijkheid zou zijn een 2e afstandbediening bijbestellen en deze ombouwen, maar ik heb ook geen idee of dit zo simpel zou zijn.

Een elektronica freak zou misschien zeggen maak iets met een PIC. Maar mijn kennis reikt echter niet ver genoeg hiervoor.

Alle ideeën welkom!
Tom
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Als je met je plc puls-treinen kan sturen, zou het in principe mogelijk moeten zijn ... Maar dan moet je eerst nakijken op hoeveel HZ deze uitgezonden worden voor jouw installatie, en dan ga je de benodigde aantal en snelheid van de pulsen nog moeten simuleren in je plc ...

't kan, maar zal wat inspanning en opzoekingswerk vergen ...

Mvg,

bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply