XVB of VOB in de chape

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
User avatar
simonjo
DomoExpert
Posts: 76
Joined: Fri Feb 04, 2005 9:43 am
Location: Boom

XVB of VOB in de chape

Post by simonjo »

Hoi,


Nog effe vergewissen of het toegelaten is om XVB kabel (vb 3G6) in de chape te leggen. Dus gewoon op de betonnen draagvloer leggen en dan chape erover.

Zelfde vraag voor de hoofdaardingsgeleider van VOB16, die lag voorheen ook gewoon in de chape (die we eruit gehaald hebben).


Ik neem aan dat dit geen probleem mag zijn, of misschien toch best een stukje flex erover trekken aan de uiteinden?
User avatar
ON4TOP
DomoFreak
Posts: 112
Joined: Fri Jun 30, 2006 12:42 am
Location: Bavikhove - België

Post by ON4TOP »

Is bij mij ook zo bij het uitbreken van vloeren in living lag de aarding ( geel/groen vob 16mm³ ) ook gewoon in de zavel op beton ... ook gewoon zo gelaten ..maar strikt gezien moet vob nog eens in een buis denk ik(vast of flexibel )

Wat je vraag over xvb betreft ik weet dat ze bij renovatie vaak XVB gewoon in de muur steken ...het zou ook mogen omdat XVB dubbel geisoleerd is
Heb het hier zelf dit weekend ook gedaan om minder kap en breek werk te hebben xvb 3x2,5mm³ 25cm in de muur en 25cm in de chape ..
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Is inderdaad toegelaten, zo lang de kabel geisoleerd en beschermd is ... met andere woorden, een extra bescherm-mantel rond de draden ...
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply