Niko 6 voudige drukknop

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
User avatar
simonjo
DomoExpert
Posts: 76
Joined: Fri Feb 04, 2005 9:43 am
Location: Boom

Niko 6 voudige drukknop

Post by simonjo »

Hoi,


Heeft er iemand al met Niko 6 voudige (170-60000) drukknoppen gewerkt, of de versie met ingebouwde LED's (170-60110).

Hoeveel kosten die? en kan je die ook in ivoor kleur krijgen?
User avatar
ON4TOP
DomoFreak
Posts: 112
Joined: Fri Jun 30, 2006 12:42 am
Location: Bavikhove - België

Post by ON4TOP »

Misschien heb je hier wat aan ..

http://www.dmlights.be/nl/cat/4623/zesv ... ening.html


Ik vind ze persoonlijk vrij duur ..en behoorlijk klein .. niet voor mensen met dikke vingers :)
wimav
DomoFan
Posts: 20
Joined: Fri May 08, 2009 8:46 am
Contact:

Post by wimav »

Heb zelf wel al gewerkt met de 4-voudige.
Het binnenwerk is wat aan de duurdere kant. Vindt het zeer bruikbaar al naargelang de situatie waar ge ze wilt zetten en voorwat ge ze wilt gebruiken.
Dacht dat deze knoppen op 24VDC werken dus daar ook mee opletten.

Moest je de prijzen nog zoeken dan kan ik je deze wel bezorgen. Mail me dan even de juiste type-nummers door van de knoppen, de afdekplaatjes en centraalplaatjes die je wilt gebruiken en dan bezorg ik je de prijzen.
Webbased domotica via beckhoff-controllers: www.dna-software.be
pipodc
DomoExpert
Posts: 55
Joined: Mon Aug 07, 2006 5:20 pm
Location: Antwerpen - België

Post by pipodc »

Ik betaalde begin 2007 44EUR voor de sokkel en 6EUR voor de knoppen. Exclusief BTW. Het hele huis hangt vol met 1,2,4, en 6-voudige van deze serie. Op bepaalde plaatsen is het toch handig wat meer knoppen te hebben. Wij hebben een open keuken en dan zit je snel aan een hoop verlichting. BTicino kan ook, maar dit is toch mooi Belgisch, en de service is een hoop beter. Heb ooit hele dure BTicino dimmers gekocht, met IR afstandsbediening, die dan amper een jaar later nt meer verkocht noch ondersteund werden. Schande, want de afstandsbediening had dan ook geen zin meer, en aangezien er 2 dimmers waren was ook de andere waardeloos geworden. Tis natuurlijk maar een persoonlijke ervaring, maar een ezel...
Post Reply