Toestand Luxom

Luxom specifiek forum / Fore spécifique Luxom

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Davidje
DomoMember
Posts: 2
Joined: Mon Jun 08, 2009 11:42 am

Toestand Luxom

Post by Davidje »

Ik heb ongeveer een jaar geleden het Luxom domoticasysteem geïnstalleerd bij mijn ouders. Ik ben zeer tevreden over de mogelijkheden en de eenvoud van dit systeem. Ik heb de volledige installatie zelf gelegd en alles zelf geprogrammeerd. Nu ga ik beginnen aan een verbouwing bij mij thuis en wilde ook luxom installeren. Ik heb echter gehoord dat het niet goed gaat met het bedrijf luxom en dat het op het punt staat te stoppen. Weet hier iemand iets meer over? Het zou namelijk een ramp zijn als je eeneens geen onderdelen meer kan vastkrijgen.

Ik weet dat KNX/EIB een veel veiligere oplossing is omdat het bestaat uit zeer veel merken zodat je altijd kan blijven beschikken over onderdelen. Ik heb echter een jaar of 5 geleden een EIB systeem geïnstalleerd bij mijn zus. Ik heb de installatie volledig zelf gelegd en aangesloten. De programmatie heb ik niet zelf gedaan. De installatie werkt nog altijd perfect maar het grote nadeel van EIB is dat je er niets zelf aan kan programmeren. Het programma kost 900 euro en toen ik de programmeur bezig zag leek het mij zeer ingewikkeld.

Zit er hier iemand op dit forum die iets kent van Luxom want over dit onderwerp wordt er zeer weinig gepost. Indien er zo iemand zou zijn gelieve te reageren want ook bij de programmatie van Luxom heb ik nog een vraagje.

Alvast bedankt voor de reacties
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Beste,

Ik heb een e-mail gestuurd naar Tim van de firma Luxom ... Ik laat je meer weten zodra ik nieuws heb !

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
upsurfer
DomoFan
Posts: 15
Joined: Tue May 20, 2008 8:43 pm

Luxom

Post by upsurfer »

Zal de tijd wel uitwijzen..
Last edited by upsurfer on Sun Mar 07, 2010 5:41 pm, edited 1 time in total.
Davidje
DomoMember
Posts: 2
Joined: Mon Jun 08, 2009 11:42 am

Post by Davidje »

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik ben juist even naar Donintell gaan kijken. Lijkt inderdaad ook ok maar weer zo een kleine leverancier die over 10 jaar misschien niet meer bestaat.
Toen ik Luxom bij mijn ouders installeerde waren die overgenomen door Niko en vertrouwde ik er dus op dat ze gingen blijven bestaan. Nu ik heb die vraag ook al gesteld bij mijn leverancier en die beweert nog altijd dat er niets aan de hand is. Ook als je hun website volgt lijkt er niets aan de hand, ze blijven maar nieuwe modules op de markt brengen.
Ik ben nog benieuwd naar dat mailtje.

Weet er iemand of qbus in goede papieren zit op lange termijn?
Dat systeem leek me ook wel wat. Is wel een centraal systeem maar al bij al is dit toch niet zo een groot nadeel.
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Ik heb tot op heden nog geen e-mail terug ontvangen ... Ik wacht nog even en dan zoek ik andere kanalen !

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
ErikDW
DomoMember
Posts: 9
Joined: Tue Jun 23, 2009 7:28 am
Contact:

luxom voortbestaan

Post by ErikDW »

beste forum gebruikers,

met Luxom is er niets aan de hand. Wij zijn wel verleden jaar verhuisd maar daar hebben jullie wel geen problemen mee.
Volgende week gaat de nieuwe website online, de luxom-dmx interface is beschikbaar (perfect voor RGB Led sturingen) en de Philips Pronto driver staat op de website.

Daarnaast is er nu ook een webshop www.luxom.biz .

Hebben jullie het artikel gelezen op www.elektrozine.be over onze deelname aan 'het hotel' op VT4 ?

LUXOM heeft vandaag meer dan 3000 installaties in een 15 tal landen en is actief in de woning, ziekenhuis, hotel en bedrijf sector.

Als jullie nog vragen hebben, laat maar weten.

mvg

Erik De Waele
Managing director
LUXOM
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Voila,

Dat is dan weer geregeld !

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
ErikDW
DomoMember
Posts: 9
Joined: Tue Jun 23, 2009 7:28 am
Contact:

Post by ErikDW »

en ondertussen is de nieuwe website online.

mvg

Erik
Post Reply