Gip teletask

Teletask specifiek forum / Fore spécifique Teletask

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
warlord
DomoMember
Posts: 3
Joined: Fri Apr 17, 2009 10:28 am

Gip teletask

Post by warlord »

Hallo

Ik zit nu in mijn laatste jaar op school en ben bezig met mijn eindwerk, ik heb een eindwerk gekozen om iets met domotica en leds te doen. Mijn lerares heeft teletask aangeraden omdat we die op school hadden.

Ik moet nu alles zelf kableren van de zekeringen maar ik moet eerst uitrekenen hoeveel ampère deze zekeringen moeten zijn. Hoe doe ik dat ?

Verder zit ik ook vast met het verder bekabelen ik gebruik namelijk 12V voor de spanning van mijn leds en mijn schakelaars (mini schakelaars) moeten nog aangesloten worden en mijn teletask ook, daarbij moet ook alles nog aan zekeringen gehangen worden. Ik zit echt blok vast zou iemand mij kunnen helpen.Ik probeer zelf een aansluit schema te maken maar het lukt niet. Je moet je schakelaars aan je teletask hangen dat weet ik maar dan hoe je ze naar je leds moet doen dan lukt dat niet meer.

A.u.b help mij als mogelijk.

Dank bij voorbaat

Kristof Blomme
Last edited by warlord on Wed May 27, 2009 3:12 pm, edited 1 time in total.
GyZmo
DomoFan
Posts: 18
Joined: Sun Sep 17, 2006 10:55 am

Post by GyZmo »

Je hangt de teletask centrale aan 230V

je schakelaars verbind je met de potentiaalvrije ingangen van de centrale

de uitgangen (relais) van je teletask centrale gebruik je om je leds in en uit te schakelen

12V ---- zekering ------- Teletask Relais ---- LED

NAdien programmeer je de centrale zodat je via je schakelaars je uitgangen kan bedienen
warlord
DomoMember
Posts: 3
Joined: Fri Apr 17, 2009 10:28 am

Post by warlord »

Een optische sensor is dat dan het zelfde als een schakelaar?
GyZmo
DomoFan
Posts: 18
Joined: Sun Sep 17, 2006 10:55 am

Post by GyZmo »

Dat is een bewegingsmelder

die moet je in Teletask via de flanken laten sturen
Post Reply