HP Touchsmart IQ525be

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

HP Touchsmart IQ525be

Post by on4cet »

Iemand van plan zo'n machien te kopen voor ergens in z'n huis ?

Lijkt me een heel handig ding, maar verdorie weer tamelijk duur ...

Ik zie nochtans een hoop mogelijkheden ... , bediening media vanuit tal van locaties in je huis , ... in je keuken (keuze van menu etc... ) ...

Dit alles samen met je besturing van je domotica natuurlijk ...

Mvg,
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Koen Matthijs
DomoFreak
Posts: 149
Joined: Fri Apr 01, 2005 9:01 pm
Location: Berlare - België
Contact:

Post by Koen Matthijs »

Ik had ze ook al gezien, maar de prijs valt nogal dik tegen. Voor die prijs moeten er zeker andere mogelijkheden zijn die een touchscreen combineren met domotica sturing.

Ik heb al veel gevonden voor X-10 en draadloos, maar voor een teleruptor/PLC installatie jammergenoeg nog niks. En daar verandert deze HP niks aan (blijft wel een leuk ding natuurlijk).


Of heb jij al een idee hoe je zo een touchscreen (eender welk) aan je domotica gaat koppelen ?
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Met relais of teleruptoren kan je gewoon NIETS doen, dus, er moet altijd een sturing achter hé ... Dat hebben we hier al vaker besproken, dus, het blijft idd een extra kost, maar maakt je onafhankelijker ... Wat WEL een goede zaak is ... Maar je MOET er altijd een sturing achter hangen, en die kan je wel aansturen vanuit zo'n computer !
There's No Home Like An Automated Home ...
Koen Matthijs
DomoFreak
Posts: 149
Joined: Fri Apr 01, 2005 9:01 pm
Location: Berlare - België
Contact:

Post by Koen Matthijs »

Hmm, ik bedoelde eigenlijk ook niet echt de sturing zelf ( dat zal iets PLC achtig worden, nog niks beslist), maar eerder de GUI.

Voor draadloos en X10 bestaan er prachtige paketten om interfaces op de PC te maken (of touchscreens), maar voor PLC heb ik nog niks gevonden. Ken er niemand een bv OPC gebaseerd systeem ? Dan kan je via de OPC server in de PLC en een webapplicatie de besturing va een computer/touchscreen/GSM... doen.
Post Reply