teletask

Teletask specifiek forum / Fore spécifique Teletask

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Wimmeke
DomoMember
Posts: 3
Joined: Tue Jan 20, 2009 9:17 pm
Location: Westerlo

teletask

Post by Wimmeke »

Heeft er iemand al z'n teletask gekoppeld aan een alarm dat ook doorgeeft op uw GSM?
DVR
DomoFan
Posts: 19
Joined: Wed Jun 28, 2006 10:06 pm
Location: Haacht - België

Re: teletask

Post by DVR »

Wimmeke wrote:Heeft er iemand al z'n teletask gekoppeld aan een alarm dat ook doorgeeft op uw GSM?
Hallo,

ik heb dit nog niet gedaan, maar ik denk er wel aan.
Typisch zou u uw teletask centrale koppelen aan uw alarm en uw alarm laten melden op GSM.

Dit om enkele redenen:
- Alarm heeft noodbatterij
- Alarm heeft deze functie tegenwoordig bijna steeds ingebouwd
- Alarm is beveiligd tegen vandalisme, de Teletask centrales niet.

Nu ik snap uw bedoeling wel, ik heb mij ook een GSM module gekocht met 8digitale ingangen en 8digitale uitgangen en mogelijkheid om meer commando's via een seriele poort te sturen. Maar ik ben er nooit aan toe geraakt om die te verbinden met mijn Teletask centrale.
Onlangs heb ik de Micros+ print gekocht en sindsdien verstuur ik alles via het netwerk.Voor mijn GSM heb ik een 3G abonnement en ik kan zo aan mijn centrale.
Met vriendelijke groeten,
Denis Vanrijkel
---------------------------
Wimmeke
DomoMember
Posts: 3
Joined: Tue Jan 20, 2009 9:17 pm
Location: Westerlo

Re: teletask

Post by Wimmeke »

Ik heb nu een speech dailer gekocht en deze laten doorschakelen op m'n telefoon via een uitgang van de teletask( als deze in alarmfase zit) het werkt nu prima.
Wim
DVR wrote:
Wimmeke wrote:Heeft er iemand al z'n teletask gekoppeld aan een alarm dat ook doorgeeft op uw GSM?
Hallo,

ik heb dit nog niet gedaan, maar ik denk er wel aan.
Typisch zou u uw teletask centrale koppelen aan uw alarm en uw alarm laten melden op GSM.

Dit om enkele redenen:
- Alarm heeft noodbatterij
- Alarm heeft deze functie tegenwoordig bijna steeds ingebouwd
- Alarm is beveiligd tegen vandalisme, de Teletask centrales niet.

Nu ik snap uw bedoeling wel, ik heb mij ook een GSM module gekocht met 8digitale ingangen en 8digitale uitgangen en mogelijkheid om meer commando's via een seriele poort te sturen. Maar ik ben er nooit aan toe geraakt om die te verbinden met mijn Teletask centrale.
Onlangs heb ik de Micros+ print gekocht en sindsdien verstuur ik alles via het netwerk.Voor mijn GSM heb ik een 3G abonnement en ik kan zo aan mijn centrale.
Post Reply