Zelio en Millenium3 compatibel?

(Micro) Plc specifiek forum / Fore spécifique (Micro) Plc

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Nijn
DomoMember
Posts: 2
Joined: Sat Jun 28, 2008 6:25 am

Zelio en Millenium3 compatibel?

Post by Nijn »

Is de Zelio van Telemecanique reeks compatibel met de Millenium3 van Crouzet?

Wat hardware en software betreft zijn ze zowat identiek.
Beide merken behoren tot de Schneider groep.

1) Is de hardware compatible, dus kan ik modules mengen?
2) Is de software uitwisselbaar?
3) Zijn de user programma's uitwisselbaar?


Alvast bedankt voor Uw reactie.
Bouwer66
DomoExpert
Posts: 97
Joined: Tue Mar 27, 2007 12:53 pm

Re: Zelio en Millenium3 compatibel?

Post by Bouwer66 »

Ik heb het mij ook al afgevraagd. Ze trekken heel veel op elkaar.

Als er iemand een millenium 3 heeft kunnen we het vrij snel uittesten...
Nijn
DomoMember
Posts: 2
Joined: Sat Jun 28, 2008 6:25 am

Post by Nijn »

Ik heb er zelf één...
anabolica
DomoMember
Posts: 3
Joined: Mon Jul 07, 2008 9:58 pm

Compatibiliteit

Post by anabolica »

De Millenium 3 heeft veel meer mogelijkheden zowel op het vlak van hardware als op het vlak van softwaremogelijkheden.

Hardware: tot 30 ingangen en 20 uitgangen; specifieke uitbreidingen om temperaturen te meten of om waterbehandelingen te doen (pH, Redox of ORP, Pt100, 4-20 mA)

Software: groter geheugen, meer functieblokken (voor de gebruikers van Millenium3: FBD-C functies)
De FBD-C functies zijn geavanceerde functieblokken (PID, pompmanagement, snelle teller, motorstuurblok, geheugenfuncties,...)

Verder zijn de versies met transistoruitgangen configureerbaar om 1 of meerdere PWM uitgangen te hebben.
Met een PWM signaal kan men een 0-10V stuursignaal maken (in een maximum configuratie kan met 6 PWM (of 0-10V) signalen maken!!!

Hardware en software zijn niet uitwisselbaar.
Crouzet gaat een heel stuk verder dan de andere fabrikanten van logische controllers.
Bouwer66
DomoExpert
Posts: 97
Joined: Tue Mar 27, 2007 12:53 pm

Re: Compatibiliteit

Post by Bouwer66 »

anabolica wrote:De Millenium 3 heeft veel meer mogelijkheden zowel op het vlak van hardware als op het vlak van softwaremogelijkheden.

Hardware: tot 30 ingangen en 20 uitgangen; specifieke uitbreidingen om temperaturen te meten of om waterbehandelingen te doen (pH, Redox of ORP, Pt100, 4-20 mA)
Niet zoveel verschil met Zelio (26 in, 16 uit) en dezelfde mogelijkheiden voor temperaturen en waterbehandelingen.
Software: groter geheugen, meer functieblokken (voor de gebruikers van Millenium3: FBD-C functies)
De FBD-C functies zijn geavanceerde functieblokken (PID, pompmanagement, snelle teller, motorstuurblok, geheugenfuncties,...)
Ik denk dat Zelio die ook heeft. En het geheugen is ook groot, ik ben nog niet over de limiet gegaan en heb toch wel complexe stuff lopen
Verder zijn de versies met transistoruitgangen configureerbaar om 1 of meerdere PWM uitgangen te hebben. Met een PWM signaal kan men een 0-10V stuursignaal maken (in een maximum configuratie kan met 6 PWM (of 0-10V) signalen maken!!!
Kan zelio ook.. Wel maar 2 stuks.
Crouzet gaat een heel stuk verder dan de andere fabrikanten van logische controllers.
En wat is de prijs per uitgang ongeveer voor een Millenium 3?
Bij Zelio 17 euro.
anabolica
DomoMember
Posts: 3
Joined: Mon Jul 07, 2008 9:58 pm

Zelio2 - Millenium3

Post by anabolica »

*Op het vlak van I/O's: 50 I/O's voor de Millenium3 tov 40 voor de Zelio2

*Er bestaat bij de Millenium3 een module waarbij je (naast de 6 standaard analoge ingangen) ook rechtstreeks 3 Pt100 (3draads) sondes kan aansluiten.

*Verder bestaat er een uitbreiding waarbij je rechtstreeks een pH sonde, een ORP sonde, een Pt100 sonde en een geleidbaarheidsconverter kan aansluiten.

*Het geheugen is een pak groter bij de Millenium3

*Het pakket van functieblokken is veel uitgebreider (pomprotatie, PID regelaars, geheugenblokken, min-max geheugen, debietmeting, niveaumeting, Boolean 6 in 2 uit, snelle teller, motorpositioneringsblokken,...)

*Tot 6 analoge uitgangen mogelijk (inclusief uitbreidingsmodule)

*Prijs: marktcompetitief. In dezelfde range.
Men koopt eigenlijk geen uitgangen maar een product met een aantal I/O's, een bepaald geheugen, bepaalde functionaliteiten,...
Het is een product dat zeker de moeite waard is.

Meer info is te vinden op de site www.crouzet.be
Demosoftware:
http://www.crouzet.com/millenium3/html/ ... giciel.htm
(de demosoftware bevat niet de geavanceerde functieblokken zoals hierboven vermeld)
Bouwer66
DomoExpert
Posts: 97
Joined: Tue Mar 27, 2007 12:53 pm

Re: Zelio2 - Millenium3

Post by Bouwer66 »

anabolica wrote:Men koopt eigenlijk geen uitgangen maar een product met een aantal I/O's, een bepaald geheugen, bepaalde functionaliteiten,...
Het hangt er wat van af wat je wil doen natuurlijk. Als je een intelligent teleruptor alternatief maakt heb je bij de meeste systemen teveel inputs en te weinig outputs. Daarom dat ik die prijs vergeleken had.
*Er bestaat bij de Millenium3 een module waarbij je (naast de 6 standaard analoge ingangen) ook rechtstreeks 3 Pt100 (3draads) sondes kan aansluiten.
Zelio heeft ook standaard 6 analoge ingangen! en die module bestaat ook.

Ik denk dat de vraag vooral gesteld werd omdat Zelio en Millenium 3 enorm hard op elkaar gelijken. Hoe meer ik de plaatjes en specs vergelijk, hoe meer ik denk dat het om dezelfde hardware met verschillende firmware/software gaat. Ze zijn beide submerken (opgekocht ?) van Schneider Electric nu he, dus het is niet ondenkbaar dat ze hardware van elkaar gebruiken ipv te concurreren nu.
Post Reply