Fermax videophonie

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Fermax videophonie

Post by on4cet »

Hallo allemaal,

ik had eens graag geweten wie er van jullie ervaring heeft met een Fermax Citymax monitor ?

Ik heb deze gekozen omwille van z'n kwaliteit en mogelijkheden, maar ik had nooit gedacht dat deze zoooo diep zou zijn (6cm) ... Nu ja, het staat wel in de beschrijving, maar heb daar nooit bij stil gestaan ...

Nu komt deze ergens te hangen waar je eigenlijk vlak op de zijkant aankijkt, wat dus enorm opzichtig wordt dan !

Nu zou ik deze toch wat verzonken willen inbouwen, wat volgens mij te doen moet zijn. Het systeem werkt echter met een basisplaat die je moet bevestigen tegen de muur met pluggen en schroeven, en waarom je de kabels allemaal aansluit die uit de muur komen ...

Eens dit alles aangesloten kan je de headers van de monitor er gewoon opklikken, de monitor op de bevestigingsplaat haken en klaar is kees ...

Nu zit ik met het volgende, als ik die plaat dieper in de muur aanbreng, wat te doen moet zijn, dan zit ik verveeld met het inhaakprincipe van die monitor ... Wat dus wil zeggen, dat ik het gat bovenaan een 2tal centimeter groter moet maken, zodat ik deze erin kan haken en omlaag schuiven ...

Nu zit je daarna natuurlijk met een gat van 2 cm, plus, dat het aan de zijkanten ook nooit perfect gaat uitkomen ... Mijn plan is dan, van het allemaal terug mooi op te plamuren tot het lijkt alsof deze er helemaal mooi in past !

Moet ik er dan ooit aan werken, dan moet ik die bovenste 2 cm plamuur er af steken en nadien opnieuw aanbrengen ... Gezien het feit dat je daar enkel nog moet aankunnen bij stukken, en dat zo'n klein stukje bijplamuren ook geen uur duurt, zou ik het erop durven wagen ...

Iemand andere ideeën of tips ?

Voor de makkelijkheid even een linkje erbij naar deze monitor :

http://pdf.archiexpo.com/pdf/fermax/fer ... 5-_108.htm

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply