Voorstellen van een domoticasysteem op elektrische schema's

Moderator: Domotix-Moderators

Cainnech
DomoMember
Posts: 3
Joined: Tue Oct 25, 2005 8:54 pm
Location: Lovendegem - België

Post by Cainnech »

Dank je wel Jurgen voor je antwoord.

Ik zie het licht al wat meer schijnen. Maar zoals je zegt worden die schakelingen dikwijls in een IC uitgevoerd. Maar ik kan me niet echt inbeelden dat je een IC in je schakelkast bijsteekt. Hoe moet ik mij die SSR in de praktijk voorstellen ? Je hebt er toevallig geen afbeelding van of een merk of zo waar ik eens kan gaan kijken ?

Groetjes,

Kenneth
Jurgen
DomoFan
Posts: 28
Joined: Sat Oct 25, 2003 6:33 pm
Location: Tielen - België
Contact:

Post by Jurgen »

Hoi Kenneth,

Ik heb het topic \"Solid State Relays\" al eens uitgebreid besproken in deze nieuwsgroep.

Kijk maar eens in de thread
http://www.domoticaforum.tfe.be/phpBB2/ ... highlight=

Je kan daar ook een aantal foto's zien van typische solid state relays, mijn elektriciteitskast, links naar andere modellen, en bedenkingen omtrent het gebruik. Daarmee kom je allicht al een heel eind.

mvg.

.
Cainnech
DomoMember
Posts: 3
Joined: Tue Oct 25, 2005 8:54 pm
Location: Lovendegem - België

Kast

Post by Cainnech »

Dag Jurgen,

Mg ik vragen waar je die elektriciteitskast vandaan hebt gehaald?

Ik wou ook zo'n doorzichtige kast en heb al gezocht bij Rittal. Maar daar zijn ze meestal veel dieper.

Groeten,

Kenneth
Jurgen
DomoFan
Posts: 28
Joined: Sat Oct 25, 2003 6:33 pm
Location: Tielen - België
Contact:

Post by Jurgen »

Hoi Kenneth,

Dat is wel degelijk een Rittal kast, hoor. Het spijtige is dat ik hun catalogus intussen met het oud papier heb meegegeven. Het staat op de kast niet op, dus ben ik niet meer zeker van de naam.

Je moet eens naar de TS 8 reeks kijken: www.rittal.be, daarna NL kiezen, uit het menu \"Producten\" kies je \"Schakelkasten\", vervolgens uit het menu links \"Grote schakelkasten\".

De glazen deur is apart te bestellen. Ik heb dus twee deuren in huis: de originele volle, en de glazen die er nu in zit. Ook de stalen tussenwand waarop alles gemonteerd is, is apart aan te kopen. Vergeet evenmin dat je bovenkant en onderkant moet vervangen door een systeem met doorvoertules. Anders moet je 'ne keer komen kijken. De locatie is Tielen, het telefoonnummer 0478/44.84.84.

mvg.
User avatar
roeln
DomoFreak
Posts: 265
Joined: Tue Dec 13, 2005 5:20 pm
Location: Ternat - België

Post by roeln »

sorry om een oude thread te heropenen maar de kins naar ftpport werken niet meer.

Kan er (nog) eens iemand een voorbeeld van een eendraadschema posten van een systeem met een logo/plc/phc/...
Kan echt nergens niks nuttigs vinden.

alvast bedankt
roel
Jurgen
DomoFan
Posts: 28
Joined: Sat Oct 25, 2003 6:33 pm
Location: Tielen - België
Contact:

Post by Jurgen »

Dag Roel,

Mijn provider heeft een tijdje dikke last gehad. Hebben alles van scratch moeten opbouwen. Een hacker, gecombineerd met slechte backups. Foei provider!

Afin, alles zou terug op zijn plaats moeten staan, inclusief het gevraagde eendraadsschema.

Vriendelijke groeten.
Post Reply