Hulp Gardy 24V uitgangsmodule

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
GVH
DomoMember
Posts: 2
Joined: Fri Jun 23, 2006 11:15 am

Hulp Gardy 24V uitgangsmodule

Post by GVH »

Ik zoek dringend iemand die kaas heeft gegeten van een gardy freedom installatie. Vakman of \"amateur\", lol.
probleem : ik heb bij mijn gardy installatie de bijhorende dimmers geplaatst. deze kan ik laten werken als ik manueel 24V op de aansturing ingangen zet (alsof ik rechtsreeks de drukknoppen erop zou aansluiten). werkt perfect.
Passeer ik echter eerst met de drukknop via de gardy centrale , dan naar de 24V uitgangsmodule, en dan naar de dimmer : njet.

De drukknop werkt, de centrale ook (ik kan met deze drukknop eender welke lamp op een 240V relais uitgangsmodule laten werken) maar via de 24V uitgang doet hij niks.

Deze module heb ik al een steruggestuurd naar Gardy (ik dacht/denk dat hij stuk is.
De module die teruggestuurd is, werkt ook niet, wat me doet denken dat het probleem wel eens bij mij kan liggen ,lol.
Of ze hebben gewoon de module teruggestuurd zonder iets....

iemand die zich geroepen voelt?
Ik ben bereid te betalen voor geleverde prestaties ! ;-)

Geert.vanheesbeke@vrt.be
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Ik denk dat je eens moet meten met een scope op de uitgang van je gardy centrale ... Moet toch ergens een verschil inzitten zou ik denken ?

Manier van pulsen ofzo ? Ken je iemand met een scope ofzo ? Of misschien al eens proberen met een multimeter om te zien of er er toch al geen verschillen merkbaar zijn ?

Mvg,

Bart

Alle Freedom mensen, hier brand de lamp ....
There's No Home Like An Automated Home ...
User avatar
simonjo
DomoExpert
Posts: 76
Joined: Fri Feb 04, 2005 9:43 am
Location: Boom

Post by simonjo »

Hoi,


Ik heb een PHC systeem waarbij alle componenten via RS485 verbonden zijn (voeding systeem is 24V), en ik gebruik mijn audio card als scope.

Gewoon GND-GND, RS485 A draad aan Links in, en RS485 B draad aan Rechts in, en dan met een recorder tool (vb cool-edit, ...).

Mits de juiste sample speed (hangt af van de baudrate op de bus) krijg je dan een mooie wave form, net zoals een echte scope. En je kan met tools het differentiele signaal bewerken.

Goedkoop alternatief.


mvg, Jo
Post Reply