mijn installatie (met millenium III van Crouzet)

Moderator: Domotix-Moderators

User avatar
ON4TOP
DomoFreak
Posts: 112
Joined: Fri Jun 30, 2006 12:42 am
Location: Bavikhove - België

Re:

Post by ON4TOP »

Koen Matthijs wrote:
Kitt1977 wrote:
Koen bedoel je misschien erea laso's ofzo ? ( tranfo bij het spotje in plafond )
Denk dat het hier in het onderwerp vooral gaat over zware transfo's ( gewikkelde ) in een kast waarvan de secundaire ( met de nodige dikte draadsectie naar de spotjes loopt ..
Neen, ik bedoel wel degelijk de trafos bij de kast. Ik ben op zoek naar zo een trafos (zie ook mijn ander topic). Bij mij loopt de secundaire via 2,5mm2 naar de spotjes.
zou ik toch aanraden om die inderdaad af te zekeren .. maar je spreekt van 26 spotjes , heb je toch geen 26 tranfos ? ( of heb je echt zoveel lichtpunten en tranfo's ?? ) bedoel je verdeelt die toch .. want snap nie hoe je anders op 52 zekeringen uit komt .. ik zou gewoon van elke transfo die je gebruikt de secondaire afzekeren ..
JBE
DomoMember
Posts: 8
Joined: Fri Jan 16, 2009 1:29 am

Re:

Post by JBE »

B@ckBone wrote:ik vind het goed gedaan van je , alleen zou ik het toch properder gemaakt hebben en kabelgooten gebruikt hebben zoals bij mij ..
B@ckbone, m.b.t. tot de Velleman dimmers, werken deze echt goed?
Ook op (electronische) muistrafo's?
Ik heb 1x een Velleman 0-10V module gekocht en ben daar zeker niet tevreden over.
In vergelijking met de originele Niko dimmers werkt deze slecht.
Vooral bij wat lagere stuurspanning zie je de lampen in stappen feller gaan branden. Bij Niko is dit echt gelijkmatig.
Daarnaast bromt/knettert deze Velleman module storend hard. Het volledig inharsen van de spoel geeft geen beter resultaat.
Ook bij een zuivere ohmse belasting (220V gloeilamp) treden beide nadelen op.
Is dit bij jou ook zo of heb ik toevallig een slechte gebouwd/gekocht.
Post Reply