OSTAR led van Osram

Voorstelling van nieuwe produkten / Nouveaux produits

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

OSTAR led van Osram

Post by on4cet »

Ik lees hier net in Fedelec Magazine, dat Osram een nieuwe LED heeft ontwikkeld met zomaar eens 1000 lumen aan lichtopbrengst, waarmee het zelfs een halogeenspot van 50 watt verslaat ...

't gaat er eindelijk nog van komen, dat ik heel m'n huis kan verlichten op 1 ups van 1500 VA ...

By the way, heeft iemand al ervaring met LED-spots waarin 3 (of 1) 1 Watt powerleds inzitten ? (Edison of Luxeon maakt niet zoveel uit) ...

Ik ben nog aan het uitkijken waar en welke spotjes ik zou kopen ... Deze moeten een E27 fitting (normale lampfitting dus) hebben, en hoeven in principe niet sterk gebundeld licht te geven, daar er in de grondspot zelf een reflector rond de lamp zit ...

Iemand ?

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Thorgal
DomoFreak
Posts: 121
Joined: Thu Nov 20, 2003 11:40 am
Location: Aalst - België

Lichtkleur

Post by Thorgal »

Het onderwerp interesseert me ook.
De fitting is voor mij minder belangrijk, het gaat in eerste instantie maar om één lichtpunt, maar de lichtkleur is wel belangrijk: we zijn door de jaren gewoon geraakt aan de warme, gouden kleur van gloei- en halogeenlampen, en de huidige LEDs hebben nog steeds een te blauw of wit licht, welks we (ik) niet als gezellig ervaren. De spots die ik al eens bekeken heb (bij handelaards, bij Conrad, etc.) hebben geen van alle de juiste kleur. Iemand?
User avatar
roeln
DomoFreak
Posts: 265
Joined: Tue Dec 13, 2005 5:20 pm
Location: Ternat - België

Post by roeln »

kiijk hier eens :

http://www.dotlight.de/shop/product_inf ... cts_id/896


heb al besteld bij deze site: een plezier
tnimble
DomoFan
Posts: 31
Joined: Wed Dec 20, 2006 4:49 pm

Post by tnimble »

Kijk voor goede informatie over LEDs op:

LEDs; de verlichting van de toekomst? --> Ervaringen.

en

OliNo
Post Reply