SMS MODULE

Nikobus specifiek forum / Fore spécifique Nikobus

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
ALAINVU
DomoFan
Posts: 31
Joined: Thu May 26, 2005 9:05 pm

SMS MODULE

Post by ALAINVU »

mijn SMS module wil mijn GSM kaart niet aanvaarden. Hij zegt telkens dat er geen geldige kaart in zit. Ik heb vervolgens mijn kaart uit mijn GSM gehaald. Die bleek ook niet te werken. Ik heb de GSM code uitgezet en toen werkte hij nog niet. Niko helpdesk kon mij ook nog niet helpen. Ik zoek nog steeds. Iemand dergelijk probleem gehad?
B@ckBone
DomoFan
Posts: 47
Joined: Fri Aug 05, 2005 12:20 pm

Re: SMS MODULE

Post by B@ckBone »

ALAINVU wrote:mijn SMS module wil mijn GSM kaart niet aanvaarden. Hij zegt telkens dat er geen geldige kaart in zit. Ik heb vervolgens mijn kaart uit mijn GSM gehaald. Die bleek ook niet te werken. Ik heb de GSM code uitgezet en toen werkte hij nog niet. Niko helpdesk kon mij ook nog niet helpen. Ik zoek nog steeds. Iemand dergelijk probleem gehad?
ja , is het een ouder type kaart ? Ik heb mijn oude simkaart van proximus ook proberen te gebruiken en dat ging ook niet . Terug naar een procimus verdeler gegaan en die heeft mij een nieuwe SIM kaart bezorgt en toen ging het wel ..

Heeft iets met de voltages te maken dat die kaart aan kan .
B@ckBone
DomoFan
Posts: 47
Joined: Fri Aug 05, 2005 12:20 pm

Post by B@ckBone »

kan je iets laten weten als het is opgelost ?

groeten

Kenny
ALAINVU
DomoFan
Posts: 31
Joined: Thu May 26, 2005 9:05 pm

SIM

Post by ALAINVU »

Het is eigenlijk een nieuwe pay & go kaart. Het vreemde is dat hij met twee verschillende kaarten niet wil werken. Steek ik die kaarten in een GSM dan werken ze perfect. Heeft u ook de Niko SMS module en met welke GSM kaart werkt u nu? Werd die switch u voorgesteld door de nikobus helpdesk of heeft u zelf die oplossing gevonden?
B@ckBone
DomoFan
Posts: 47
Joined: Fri Aug 05, 2005 12:20 pm

Post by B@ckBone »

ik heb dat zelf geprobeerd op aanraden van een vriend die in de telecom sector werkt . Ik bezit ook de sms module . Sommige nieuwe gsm's vertonen kuren met oudere type sim kaarten ...

ik weet nu niet hoe datzit met pay en go , ik werk(te) met een vast abbo kaart toen ik het probleem voor had , nu heb ik een aldi pay & go kaart en dat werkte van de eerste keer perfect ...
User avatar
simonjo
DomoExpert
Posts: 76
Joined: Fri Feb 04, 2005 9:43 am
Location: Boom

Post by simonjo »

Hoi,

Oudere SIM kaarten werken enkel met 5V, de nieuwere met 3,3V (en soms ook 5V), afhankelijk van het type GSM(module) kan het zijn dat die enkel 3,3V levert, en dat die oudere kaart dan niet werkt.

Ik denk dat je bij je operator zo'n oude kaart wel gratis kan omruilen tegen een nieuwe met dezelfde nummer.


cu, Jo
ALAINVU
DomoFan
Posts: 31
Joined: Thu May 26, 2005 9:05 pm

Post by ALAINVU »

Vandaag met GSM kaart no 3 uitgetest. Het werkt nog steeds niet. Ik zal nogmaals contact opnemen met nikobus. :cry:
Misschien ligt het wel aan de aansluiting : om de SMS centrale te initialiseren moet hij verbonden zijn met de PC link 05-201 + met de PC.
Maar volgens hun tekeningetje moet bij de initialisatie de 05-201 rechtstreeks verbonden zijn met de SMS module en met de PC, en dit terwijl er maar één uitgang is? Waarschijnlijk is dit fout?
:?:
Zie bijlage.
Attachments
SMS.doc
(70 KiB) Downloaded 665 times
ALAINVU
DomoFan
Posts: 31
Joined: Thu May 26, 2005 9:05 pm

Post by ALAINVU »

Net contact gehad met de helpdesk. Ik mag hem opsturen voor nazicht.
B@ckBone
DomoFan
Posts: 47
Joined: Fri Aug 05, 2005 12:20 pm

Re:

Post by B@ckBone »

ALAINVU wrote:Vandaag met GSM kaart no 3 uitgetest. Het werkt nog steeds niet. Ik zal nogmaals contact opnemen met nikobus. :cry:
Misschien ligt het wel aan de aansluiting : om de SMS centrale te initialiseren moet hij verbonden zijn met de PC link 05-201 + met de PC.
Maar volgens hun tekeningetje moet bij de initialisatie de 05-201 rechtstreeks verbonden zijn met de SMS module en met de PC, en dit terwijl er maar één uitgang is? Waarschijnlijk is dit fout?
:?:
Zie bijlage.
Eh bij mij is de sms modem verbonden met de PC-LOGIC en NIET de PC Link
ALAINVU
DomoFan
Posts: 31
Joined: Thu May 26, 2005 9:05 pm

Re:

Post by ALAINVU »

B@ckBone wrote:
Eh bij mij is de sms modem verbonden met de PC-LOGIC en NIET de PC Link
Om de interface te initialiseren moet men enkel verbinding maken met de PC. Daar zou het dus in princiepe niet aan kunnen liggen. Nu ik zal het voor alle zekerheid nog eens testen.
B@ckBone
DomoFan
Posts: 47
Joined: Fri Aug 05, 2005 12:20 pm

Post by B@ckBone »

en al nieuws ? Hou ons op de hoogte ... :P
ALAINVU
DomoFan
Posts: 31
Joined: Thu May 26, 2005 9:05 pm

Re:

Post by ALAINVU »

B@ckBone wrote:en al nieuws ? Hou ons op de hoogte ... :P
Ik heb het even laten rusten en gewacht tot na mijn verhuis twee maand geleden. Probleem was dat ik sedert september een andere laptop had zonder compoorten. Ik heb hiervoor een overgangskabeltje moeten bestellen van USB naar COM.
Deze werd automatisch gelinkt als poort 6!!!! Via de NIKO helplijn heb ik die dan in de instelllingen gewijzigd naar COM1.
Mijn SMS module werkt nu prima en voor mij is het alsof ik nu pas een echte volwaardige domotica installatie heb :)
Post Reply