Moeller easy 800

(Micro) Plc specifiek forum / Fore spécifique (Micro) Plc

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
snipze
DomoMember
Posts: 5
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:58 am
Location: Zutendaal - België

Moeller easy 800

Post by snipze »

Ik heb hier al heel wat tijd op het forum doorgebracht en omtrent de Moeller in titel heb ik nog enkele vraagjes.

- Is het mogelijk om op dit type dimmers aan te sluiten die je kan sturen met 0-10 V
- Als je met dit type een volledige huisinstallatie wil maken met aan elkaar gekoppelde modules is het dan financieel nog voordelig of is het beter om dan voor volwaardige domotica (bv. gardy) te kiezen?
- Kan je met dit type sferen creëeren?
- Is het mogelijk hier een touchscreen aan te koppelen?
- Is het mogelijk de programmatie zelf te doen voor iemand die veel met pc bezig is en technische achtergrond heeft?

Of is er iemand die een gelijkaardig systeem kent met dezelfde flexibiliteit en eventueel nog meerdere mogelijkheden. De Logo van SIEMENS vind ik minder interessant omdat je deze niet kan koppelen (toch niet volwaardig). De Logo is overigens wel zeer betrouwbaar, momenteel al eentje een jaar of 7 in werking voor buitenverlichting en vijver en nog nooit een probleem mee gehad.
Last edited by snipze on Tue Aug 28, 2007 5:15 pm, edited 1 time in total.
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Beste Dirk,

De Easy 500 reeks heeft GEEN analoge outputs en zijn derhalve ook niet geschikt voor het aansturen van analoge (0-10v) dimmers ... Wil je deze functionaliteit wel, dan moet je naar bepaalde modellen uit de 800 reeks gaan !

Het feit of je al dan niet voor volwaardige domotica-installaties of voor plc-gestuurde dingen kiest, hangt veel af van wat je zelf wil bereiken, als je voor een bus-systeem wil gaan, kan je niet met de plc-dingen gaan werken ...

Met een volwaardig domotica systeem kan je gewoon (meestal) veel meer ...

Wat die sferen betreft, dat is allemaal maar een kwestie van programmeren, maar sferen instellen zonder analoge dimmers, dat is zware kost en in mijn ogen moeilijk te doen ... Tenzij je gewoon bepaalde lichten aan of uit wil, en andere niet ofzo ... Maar als je echt met ingestelde lichtniveaus wil werken zul je toch via analoge dimmers moeten gaan !

Ik neem aan data dat programmeren wel zal lukken, maar wat ik niet versta is dat je zegt dat die logo's niet te koppelen zijn ... Bedoel je hier meerdere logo's aan mekaar, of communicatie naar buiten toe ? Want die logo's kan je zelfs koppelen met een EIB systeem !

Wat die touchscreens betreft is er hier ooit een post over geweest dacht ik, gebruik eventueel de zoekfunctie even !


Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
User avatar
roeln
DomoFreak
Posts: 265
Joined: Tue Dec 13, 2005 5:20 pm
Location: Ternat - België

Post by roeln »

pas op: de easy 500 is niet uitbredibaar en niet koppelbaar met andere easy's.
De Easy 800 serie wel...
snipze
DomoMember
Posts: 5
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:58 am
Location: Zutendaal - België

Post by snipze »

Ik heb de titel eventjes aangepast,ik bedoelde idd de easy 800.
Ik heb wel nog even een vraagje overhet koppelen van de logo's. Als ik dit vie EIB doe kan ik dan vanop eender welke loge eender welke uitgang op de anderen sturen?

Voor het dimmen wil ik idd gebruik maken van analoge dimmers.

Zijn er mensen met een Moeller of logo installatie hier aanwezig die mij eens een idee van de werking kunnen geven (ev. foto's of iemand uit de omgeving limburg die zijn installatie eens wil demonsteren?). Vooral in de moeller ben ik geïnteresseerd omdat ik hier totaal geen ervaring mee heb en met de logo wel al een beetje.

Bedankt
User avatar
roeln
DomoFreak
Posts: 265
Joined: Tue Dec 13, 2005 5:20 pm
Location: Ternat - België

Post by roeln »

aan iedereen :

de logo heeft inderdaad eib integratie maar stel u daar niet teveel van voor!
Dit gebruikt gewoon 4 van de beschikbare ingangen af en 4 van de beschikbare uitgangen.

niks fancy dus!


Ik heb voor een logo-installatie gekozen maar kies niet voor logo omdat ze eib-integratie heben want da is echt wel beperkt. .
Via een binaire eib i/o module kan je eendere welke (micro)plc koppelen aan eib met dezelfde functionaliteit als de logo integratie.

voor de rest vind ik de logo wel geweldig :)
snipze
DomoMember
Posts: 5
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:58 am
Location: Zutendaal - België

Post by snipze »

Geen mensen die ervaring hebben met deze moeller (of andere)?
Post Reply