Qbus Domotica versus Luxom Domotica

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Blue
DomoMember
Posts: 2
Joined: Thu Aug 09, 2007 1:23 pm
Location: Brugge - België

Qbus Domotica versus Luxom Domotica

Post by Blue »

Hallo,

Kan er mij iemand verder helpen voor welk systeem jullie zouden kiezen (Qbus versus Luxom) en wat de voor en de nadelen van beide domotica systemen zijn?

Ikzelf ben totaal géén expert én ken er dus eigenlijk bijna niets van, maar de ene installateur gaf de voorkeur aan Qbus de andere aan Luxom met Logo voeding Siemens.

Kan er mij iemand verder helpen bij de keuze tussen deze twee systemen en ons onafhankelijk advies geven of eigen ervaringen meedelen?

Alvast van harte bedankt!

Groetjes
Blue
DomoMember
Posts: 2
Joined: Thu Aug 09, 2007 1:23 pm
Location: Brugge - België

Post by Blue »

Kan niemand mij helpen of heeft er niemand hier ervaring mee?
Falcon10
DomoExpert
Posts: 82
Joined: Tue Jul 25, 2006 8:47 am
Location: Lier - België
Contact:

Post by Falcon10 »

enige dat ik kan vertellen erover is dat Qbus goedkoper is en makkelijker aan te passen door de eindgebruiker zelf.
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Beste,

Ik denk dat je altijd moet kijken naar welke punten voor jou het belangrijkste zijn ... Om een voorbeeld te geven, sommige domotica fabrikanten hebben een betere integratie van het audio/video gedeelte dan anderen, maar hebben misschien meer mogelijkheden qua verlichting (om maar iets te zeggen) ... Als je dus zelf niet veel belang hecht aan audio/video en die fabrikant komt dan ook nog goedkoper uit, dan is dat al 1 punt ...

Andere punten zijn inderdaad de aanpasbaarheid, schaalbaarheid etc... Maar zoals ik dacht te lezen, heb je er totaal geen kennis van, en zal de programmatie vermoedelijk ook niet door U gebeuren ... In dat geval is het feit of je er zelf al dan niet makkelijk aan kan veranderen misschien ook weer minder van belang ...

Als er nog forumleden zijn met real-life ervaringen, feel free, want hieruit blijkt soms het beste wat de beperkingen zijn, en als dan ook de producent meeleest, kunnen deze ineens besproken worden ook !

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply