Gira Homeserver

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
vheijens
DomoMember
Posts: 6
Joined: Tue Oct 10, 2006 12:10 am

Gira Homeserver

Post by vheijens »

Heb wat rondgekeken op de site van Gira en ben wel te vinden voor het systeem. Maar had toch nog enkele vragen:

1. Is de visualisatie op een touchscreen zelf aan te passen en te programmeren?
2. Kan ik mijn Gira parlofoon op de homeserver aansluiten?
3. Is het mogelijk om vb TV beelden via de homeserver-visualisatie te bekijken. (ik heb gelezen dat muziek via Revox kan bediend worden)?

Ik begin te merken dat het toch nuttig wordt om een studiebureau onder de arm te nemen, nog suggesties iemand?

Bedankt.
kris
DomoFan
Posts: 22
Joined: Sun Aug 21, 2005 4:33 pm

Post by kris »

1) afhankelijk van je algemene computerskills... mits wat doorzettingsvermogen is het doenbaar. Zoals reeds eerder hier besproken is het alleszins veel toegankelijker dan de effectieve programmatie van EIB componenten
2) Hangt er van af wat je bedoelt met 'aansluiten'. Wil je dat je homeserver 'iets' doet als er wordt aangebeld. (bv. tijdstip registreren of licht inschakelen) dan kan dit zonder probleem
Wil je het beeld van je VIDEOfoon op je homeserver zien, dan kan dit ook, maar dan zullen er toch wat extra onderdelen aan te pas komen.
Het 'geluid' op zich heeft op de homeserver eigenlijk niets verloren. Als je niet wil werken met de klassieke binnenposten voor de parlofonie, dan kan je ze koppelen aan de binnenhuistelefoons.
3) TV Beelden bekijken op een homeserver is niet echt de bedoeling. Je kan de vraag beter omkeren en zeggen: Zijn er toestellen waarop ik zowel TV kan kijken als ze gebruiken om je homeserver te bedienen... dit kan zonder probleem. (Homeserver is bijvoorbeeld te integreren met Microsoft Media Center)
3b) Met de homeserver kan je een hele reeks muzieksystemen bedienen. (Revox, Russound, Xantech, maar ook de Squeezebox of de Sonos)

mvg, kris
Post Reply