Wie o wie ... ???

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Wie o wie ... ???

Post by on4cet »

Wie stelt hier zijn systeem eens voor ... het kan toch niet zijn, dat ik omzeggens de enige ben ...

Vind niemand het interessant om de mogelijkheden eens te bekijken door inzage in iemand anders zijn systeem ?

Op deze manier is het maar een saaie bedoening hoor, ik had in ieder geval meer verhalen verwacht ....

Laat maar horen allemaal ....

Bart
elektro e.k.
DomoFan
Posts: 24
Joined: Wed Jun 29, 2005 11:04 pm
Location: Lichtaart - België

Post by elektro e.k. »

Ziehier mijn systeem.
Image
Dom systeem is gemaakt van siemens logo eerste generatie.
Waarom toen was dat voor deze 8 logo's 64000 Bef.
wat betaalbaar was.
Rollen worden gestuurd met licht en tijd en pre uitrusting(temperatuur)
Verlichting ook logo's ipv teleruptoren - logo's zijn goedkoper dan 8 teleruptoren. En logo bevat fucnties die er standaard in zitten. Wat programmeren gemakkelijker maakt. Dit is een sterdomotica systeem
ipv bus omdat je ten al tijde logo's kan vervangen door eender welk dom systeem op de markt.
Ik opteerde voor vernieuwing als deze stuk zijn een gardy domsysteem.
Reden prijs fuctionaliteit. En zeer gemakkrlijk te programeren met drag en drop.

Voila
Groeten Kris
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Kris,

Zoveel kost een teleruptor nu toch ook weer niet hé ? Probleem met die logo's is ook, dat je niet genoeg logo's aan mekaar kan hangen om het gewenste aantal I/O te behalen ... Daarom kies ik voor een plc denk ik ... Is gezien het aantal I/O ten opzichte van de kostprijs veel beter dan een typisch domotica-produkt !
Wat ik wel zoek te kopen zijn die dimmers van gardy, kan op het type niet meer komen, maar heeft een 100% ingang, en twee aparte dimniveaus, en daarbij nog een 0% (uit dus) ... Heb bij mijn weten niet veel andere dimmers gezien met deze functies en sturing op 24volt ipv. 220Volt ...

Groeten,

Bart
JiveDude
DomoMember
Posts: 3
Joined: Wed Sep 07, 2005 2:21 pm
Location: Dendermonde - België

Post by JiveDude »

Kris, waarom heb je geen uitbreidingsmodules genomen van logo! ? Is er hier een redenering achter die ik niet zie? Volgens mij kon je toekomen met 2 of 3 hoofdmodules en 6 tot 9 uitbreidingsmodules die toch een pak goedkoper zijn dan de hoofdmodules. Hier kan je dan aan 16 ingangen en 12 uitgangen komen per hoofdmodule.
Post Reply