Duotechno

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Curt
DomoMember
Posts: 9
Joined: Tue Aug 01, 2006 5:27 pm
Contact:

Duotechno

Post by Curt »

Heeft er iemand ervaring met het duotechno systeem?
Hun website (http://www.duotechno.be) bevat maar weinig technische informatie betreffende de installatie mogelijkheden, het type bus systeem, ed....
kristof
DomoFan
Posts: 22
Joined: Fri Jan 20, 2006 10:26 pm
Location: Egem

Post by kristof »

In het artikel op deze link http://www.elektro.be/dossierdomotica.htm is wat technische uitleg te vinden over het systeem. De andere systemen worden er ook in het kort voorgesteld.

mvg,

Kristof
Curt
DomoMember
Posts: 9
Joined: Tue Aug 01, 2006 5:27 pm
Contact:

Duotecno

Post by Curt »

Bericht verwijderd wegens aanwezigheid prijzen + negatief karakter tegenover de producent.

Zie forumregels.
Thorgal
DomoFreak
Posts: 121
Joined: Thu Nov 20, 2003 11:40 am
Location: Aalst - België

CAN bus

Post by Thorgal »

Ik ben even op de website gaan kijken. Op de RS232 en andere interfaces staat \"CAN\"-bus aangeduid. Wellciht is het dus een propriëtair protocol baserend op CAN bus.
Curt
DomoMember
Posts: 9
Joined: Tue Aug 01, 2006 5:27 pm
Contact:

Post by Curt »

Dat blijkt inderdaad zo te zijn. Maar dit verantwoord niet de volgens mij extreem hoge prijzen die worden aangerekend.
kovan
DomoMember
Posts: 7
Joined: Fri Feb 02, 2007 9:43 pm

Post by kovan »

Hier Duotecno gekozen,

Eén en ander hangt er uiteraard vanaf wat je allemaal verwacht van je systeem,

grtz, Kovan
Leander
DomoMember
Posts: 1
Joined: Wed Jan 16, 2008 5:24 pm

Post by Leander »

Zelf heb ik voor m'n huis een basisinstallatie van Duotecno (zonder h) gebruikt.
De bedoeling is dat ik later verder kan uitbreiden (budget is momenteel beperkt). Momenteel heb ik dus een basisinstallatie met enkel de modules en nog geen touchscreens. Als je hun systeem vergelijkt met een ander domotica systeem, valt dit best nog mee qua prijzen. Je moet rekening houden dat er enorme mogelijkheden zijn en uitbreidingen.

Je kan bv via je pc alle domotica bedienen, ook via internet je camera's enz enz...
Via je telefoon kan je opnemen als er iemand aan de deur staat en je garagepoort openen/sluiten.

Er zijn tal van voorbeelden die ervoor gezorgd hebben dat ik voor Duotecno gekozen heb. Hun systeem werkt ook naadloos samen met Bose waardoor ik van gelijk waar m'n Bose installatie kan bedienen en zelfs met m'n Bose afstandsbediening de lichten en zo sturen.

Het zijn niet de goedkoopste op de markt maar ze zijn wel hun prijzen waard. :)
patwieme
DomoMember
Posts: 1
Joined: Sun Jul 24, 2011 4:20 pm
Location: lovendegem

duotecno sucks

Post by patwieme »

Bericht verwijderd conform de forumregels.
gysko
DomoMember
Posts: 11
Joined: Mon Jan 17, 2011 9:18 am
Contact:

Post by gysko »

Duotecno is inderdaad geen van de goedkoopste systemen.
Maar de kwaliteit van de componenten is wel uitstekend.
De software is ook eenvoudig programmeerbaar.
IDGS uw partner in domotica
Fré
DomoMember
Posts: 1
Joined: Sat Jan 07, 2012 12:01 pm

Post by Fré »

Voor kleinere projecten of bijvoorbeeld appartementen kan je wel werken met de smartbox van Duotecno. Heb er onlangs ene geïnstalleerd. Dat is een soort van alles in één oplossing en die prijs valt echt goed mee hoor
gysko
DomoMember
Posts: 11
Joined: Mon Jan 17, 2011 9:18 am
Contact:

Post by gysko »

De smartbox is inderdaad een oplossing voor appartementen en kleine woningen.
Het nadeel is dan wel de beperktheid van sturingen
IDGS uw partner in domotica
Post Reply