telefoonlijn patchen

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
stekki
DomoFan
Posts: 16
Joined: Mon Nov 20, 2006 11:37 am

telefoonlijn patchen

Post by stekki »

In ons te verbouwen huis ga ik een 19\" rack voorzien met patch panels.
Nu vroeg ik me af hoe je in godsnaam een telefoonlijn moet patchen.
Bestaan er misschien een soort van hubkes waar de lijn enerzijds toekomt en anderzijds een paar uitgangen hebt om naar je patchpanel te gaan?
Of hoe moet ik dit zien? Met de Search functie heb ik niet veel gevonden.

stekki
Falcon10
DomoExpert
Posts: 82
Joined: Tue Jul 25, 2006 8:47 am
Location: Lier - België
Contact:

Post by Falcon10 »

je kan zoiets gebruiken :

Image

Je plaatst er zo 2 boven elkaar.
De bovenste gebruik je om je telefoonlijn op aan te sluiten ( dus op het eerste gaatje monteer je af, en met lusjes verbind je achteraan de lijn door naar alle andere gaatjes ).
Onderste gebruik je als afmonteerstuk naar al de andere potjes in je huis.
Vervolgen sis het gewoon kwestie van doorpatchen van de bovenste naar de onderste.
stekki
DomoFan
Posts: 16
Joined: Mon Nov 20, 2006 11:37 am

Re:

Post by stekki »

Falcon10 wrote:je kan zoiets gebruiken :

Image

Je plaatst er zo 2 boven elkaar.
De bovenste gebruik je om je telefoonlijn op aan te sluiten ( dus op het eerste gaatje monteer je af, en met lusjes verbind je achteraan de lijn door naar alle andere gaatjes ).
Onderste gebruik je als afmonteerstuk naar al de andere potjes in je huis.
Vervolgen sis het gewoon kwestie van doorpatchen van de bovenste naar de onderste.
Ahzo dus ik kan eender welk patchpanel gebruiken dan, doorlussen en dan naar beneden patchen naar het potje dat ik wil! thanks falcon!!
User avatar
simonjo
DomoExpert
Posts: 76
Joined: Fri Feb 04, 2005 9:43 am
Location: Boom

Post by simonjo »

Hi Stekki,


Ben je misschien geinteresseerd in tweedehands 19\" materiaal, ik heb nog enkele patchpanelen (24xRJ45), 2 19\" racks van 60x60x200cm te koop.


mvg, Jo
stekki
DomoFan
Posts: 16
Joined: Mon Nov 20, 2006 11:37 am

Re:

Post by stekki »

simonjo wrote:Hi Stekki,


Ben je misschien geinteresseerd in tweedehands 19" materiaal, ik heb nog enkele patchpanelen (24xRJ45), 2 19" racks van 60x60x200cm te koop.


mvg, Jo
Hey jo, bedankt voor je aanbod, ik ben inderdaad op zoek, patchpanelen moeten geschikt zijn voor shielded cat6 bekabeling, en racks moeten lager zijn dan 180cm, daar de kelder redelijk laag komt.

Je laat maar iets weten!
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

@Stekki,

Als die patchpanelen enkel moeten dienen voor telefonie op af te patchen, dan is het echt niet nodig van cat6 ftp te gebruiken hoor ... Ook al is je kabel dat wel, als het puur voor telefonie is, maakt het geen fluit uit, eventueel het onderste patchpaneel voor naar je outlets in de woning, zou je dan wel van dat type kunnen nemen, maar puur voor het doorlussen van je telefonie-signaal is het echt niet nodig !

't probleem is als een forum enorm veel info begint te bevatten, het niet altijd even makkelijk is om iets terug te vinden, zelfs niet met de search functie, maar wanneer je zoals ik alles mee volgt, weet je zelfs na een lange tijd nog, wat er allemaal te vinden zou moeten zijn, en kan je gerichter de zoek functie gebruiken ... Ik kwam dan ook volgend topic tegen waarin het ook over deze materie ging ... :

http://www.domotix-forum.be/phpBB2/view ... atch+panel

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
stekki
DomoFan
Posts: 16
Joined: Mon Nov 20, 2006 11:37 am

Re:

Post by stekki »

on4cet wrote:@Stekki,

Als die patchpanelen enkel moeten dienen voor telefonie op af te patchen, dan is het echt niet nodig van cat6 ftp te gebruiken hoor ... Ook al is je kabel dat wel, als het puur voor telefonie is, maakt het geen fluit uit, eventueel het onderste patchpaneel voor naar je outlets in de woning, zou je dan wel van dat type kunnen nemen, maar puur voor het doorlussen van je telefonie-signaal is het echt niet nodig !

't probleem is als een forum enorm veel info begint te bevatten, het niet altijd even makkelijk is om iets terug te vinden, zelfs niet met de search functie, maar wanneer je zoals ik alles mee volgt, weet je zelfs na een lange tijd nog, wat er allemaal te vinden zou moeten zijn, en kan je gerichter de zoek functie gebruiken ... Ik kwam dan ook volgend topic tegen waarin het ook over deze materie ging ... :

http://www.domotix-forum.be/phpBB2/view ... atch+panel

Mvg,

Bart

Bedankt Bart!
tus
DomoExpert
Posts: 75
Joined: Sun Jul 23, 2006 11:14 am

Post by tus »

wat je zegt over die \"hubs\", dat bestaat idd, zie www.gardy.com, de module \"Tele Moduel T100 Parallel \" onder de afdeling freedomnet, (dit is een gamma van VDI componenten= 1 kabel voor alles : VDI(Voice= telefoon, Data=netwerk, Image=tv signaal )

Habitana heeft ook zo een systeem, maar hetgeen van Gardy is veel beter, 4 afgeschermde kabelparen ipv 1 bij habitana

groetjes,
Christof.
Post Reply