Wago Topjob S klemmen - etage

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
gunther66
DomoMember
Posts: 13
Joined: Tue Jan 24, 2006 2:24 pm
Location: ST PAUWELS
Contact:

Wago Topjob S klemmen - etage

Post by gunther66 »

Wago heeft nieuwe reeks klemmen op de markt, speciaal voor domotica.
Het zijn 3-etage klemmen (lage) die wel in een electriciteits kast passen onder de afdekking.
Je hebt per klem 1 aarding, 1 fas en 1 neuter aansluiting
(zie bijlage)
Dit bespaart je heel veel plaats op de din-rail, en je kan per fase apart bruggen (aarding direct aan de din-rail)
aansluiting : max 4 mm² soepel, 2.5mm² harde geleiders of soepel met huls
gr gunther

PS artikelnummer : 2003-7646 (zie online kataloog : www.wago.com)
Attachments
d2003-7646_01.jpg
d2003-7646_01.jpg (25.56 KiB) Viewed 20322 times
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

't is altijd spijtig te zien, dat de dingen waar je zelf op gesakkerd hebt bij het cableren, nu opgelost worden, eens je bouw af is hi hi

Nu nog wachten op een 3 (through-through) etageklem, wat in principe nog makkelijker zou moeten kunnen gelet op de draadsectie die bij SVV slechts 0,8mm² is ipv. de 2,5mm² van VOB ...

Groetjes,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
gunther66
DomoMember
Posts: 13
Joined: Tue Jan 24, 2006 2:24 pm
Location: ST PAUWELS
Contact:

3-etage voor kleine diameters

Post by gunther66 »

In deze topjob reeks bestaan er 3-etageklemmen doorgaand aanlsuitbaar tussen 0.25 - 2.5 mm².
referentie : 2002-3231

ac tuele promotie bij vakhandel :

http://www.wago.com/wago_root/be/nl/83. ... /14244.htm
tus
DomoExpert
Posts: 75
Joined: Sun Jul 23, 2006 11:14 am

Post by tus »

ik ga op het gebied van klemmen voor \"phoenix\" gaan. En die meer etage klemmen zijn idd heel interessant, die ga ik ook nemen.

- Voor verlichting/stopcontacten neem ik de \"PIK 4-PE/L/N\" (één gemeenschappelijke aardingsrail, en Null en Lijn kabels zijn te bruggen voor bijvoorbeeld spotjes die je in het begin nog wil samen schakelen maar in de toekomst mss apart wil schakelen en/of dimmen, en voor stopcontacten is dit handig om alles apart aan te sluiten, maar op de klemmen te bruggen per kring, en eventueel in de toekomst apart te schakelen)

Voor 3 fase toestellen neem ik de \"PIK 4-1PE/3L/1N\" : ook propere aansluiting, en alle geleiders blijven ook mooi samen, mogelijkheid bestaat om hier te bruggen tussen de Lijnen, maar dat lijkt mij toch niet zo verstandig :-)

Om de klemmen te zien typ je de typenummers die ik opgeef maar eens in linksboven in de zoekfunctie van de site http://www.phoenixcontact.be/

Hiermee is alles wel wreed proper af te werken. En ja, het is duurder dan 1 etage klemmen, maar het neemt veel minder plaats in en het is veel properder vindt ik persoonlijk.
Koen Matthijs
DomoFreak
Posts: 149
Joined: Fri Apr 01, 2005 9:01 pm
Location: Berlare - België
Contact:

Post by Koen Matthijs »

Hoe kan je de klemmen bruggen ?

Mijn spotjes zitten nu per fase op een aparte klem (dus 2 klemmen per spot), maar ik wil dat veranderen naar iets dat makkelijker per groep aan te sluiten valt.

Groeten,
Koen.
tus
DomoExpert
Posts: 75
Joined: Sun Jul 23, 2006 11:14 am

Post by tus »

Als je naar de phoenix site gaat, naar de klemmen die ik opgaf, dan zie je voor de PIK 4-PE/L/N bijvoorbeeld dat er bij de Lijn aansluiting net achter de rij met schroeven(om de kabels vast te zetten), nog een rij met vierkante gaten is. Voor de Nul aansluitingen(blauw), is de rij vierkante gaten boven tussen de 2 rijen schroeven. en daar kan je de bruggen in vast schroeven die je vindt als je op \"toebehoren\" klikt(naast de tekening).

Maar je hebt verschillende types van bruggen, de bruggen FBI 10- 6 en FBI 20- 6 zijn bruggen die je denk ik in één geheel moet laten(vast bruggen), en bij de ISSBI 10- 6 is het denk ik een plaat waar je een stuk van kan af doen(deelbaar) en dan enkel de schroeven erin draaien voor de klemmen die je wil verbinden.


Kan iemand anders dit bevestigen ivm de vaste en deelbare bruggen, want ik denk dat het zo is, maar ik weet het niet 100% zeker ?


groetjes,
Christof.
Falcon10
DomoExpert
Posts: 82
Joined: Tue Jul 25, 2006 8:47 am
Location: Lier - België
Contact:

Post by Falcon10 »

iemand eigenlijk enig idee wat die klemmen/stuk kosten ?
tus
DomoExpert
Posts: 75
Joined: Sun Jul 23, 2006 11:14 am

Post by tus »

Zie hier de prijzen die ik betaald heb(ik heb phoenix genomen):

- 3 etage klem(PIK 4-PE/L/N) klem met aan de éne kant, aarding, blauw en rood, en aan de andere kant blauw en rood. De aarding wordt van de raid genomen : 2.15€ excl btw per stuk.
Met deze klemmen heb je ook nog de mogelijkheid om bruggen te leggen op blauw en of rood. Deze klemmen zijn dus ideaal voor stopcontacten en lampen op te hangen.

- 4 etage klem(DLK 2.5-PE) klem met aan de éne kant een aarding + 3 andere etage en aan de andere kant 3 etages. De aarding wordt ook afgetapt van de rail: 4.50€ excl btw per stuk
Deze klemmen heb ik gebruikt voor de rolluikmotoren.

- 3 etage klem (DIKD-1.5) klem met aan beide kanten 3 etages, zonder aarding. 2.53€ excl btw per stuk.
Gebruikt voor de EIB buskabel op aan te sluiten. Zodat het begin en einde van de bus ook per verdieping telkens mooi op klemmen toekomen


groetjes,
Christof.
decharre
DomoMember
Posts: 1
Joined: Tue Oct 13, 2009 7:22 pm

Re:

Post by decharre »

Christophe,

Waar kan je deze klemmen krijgen in Belgie ? Of heb je deze online besteld ?

Dank bij voorbaat,

Dirk
tus
DomoExpert
Posts: 75
Joined: Sun Jul 23, 2006 11:14 am

Post by tus »

Dirk,

In elke wat grotere elektriciteitswinkel die ook industriële dingen verkoopt veronderstel ik. Ik heb die van mij bij sanelco(www.sanelco.be) gekocht in opglabbeek

groetjes,
Christof.
Post Reply