vloercontactdoos

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Innocent X
DomoFan
Posts: 16
Joined: Thu Dec 09, 2004 2:03 pm
Location: Tienen - België

vloercontactdoos

Post by Innocent X »

ik ben dit weekend mijn eerste elektriciteitsmateriaal gaan halen. ik ga op twee plaatsen een vloercontactdoos voorzien.
wat men mij voorstelde was een model van OBO.
http://www.obo-bettermann.com/nl/ufs_in ... teme.shtml

Het is een systeem waarmee er een rond gat wordt geboord in een tegel, hierin komt een koker, waaruit de draden kunnen komen die gebruikt worden. Deze koker wordt met een speciale zuignap naar boven gehaald. Het systeem zou volledig waterdicht moeten zijn. Het kost dan ook om en bij de 200€.

Het lijkt mij gewoon nogal complex. Op het werk hebben we hier ook vloerdozen die gewoon opengaan met een dekseltje, wel ligt er hier overal vast tapijt, dus last van insijpelend water is er niet. Bij mij komt dit beneden in een tegelvloer en boven in een parketvloer.

heeft er iemand andere voorstellen van vloerdozen die min of meer waterdicht zijn? of is dit werkelijk een goed systeem?
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Ik heb er eentje van bTicino inzitten in m'n living ... Bij mij gaat het min of meer als volgt :

Op de isolerende platen heb ik het blauwe ronde potje (met bovenaan een ring aan die over schroefdraad toelaat van het potje hoger of lager in te stellen) vastgemaakt, zodat de argex of andere isolatielaag mooi het potje vastzet, als deze er rond gegoten wordt, nadien inderdaad gewoon gat boren in laminaat, vloer of parket ofzo, en afwerkkader erover zetten, is mooi waterdicht, maar 'pain in the ass' om het open te maken, je moet echt met iets erachter steken om het open te maken, maar goed dicht is het dan ook zeker ... Voordeel hier, je kan er alle modules van het merk in vastklikken zonder problemen. Je hebt ze in zilver (bij mij) en messing... Ik dacht dat ze zeker goedkoper zijn dan 200 €, maar dat het zo moeilijk opengaat is me wel een raadsel !

Ik had dit mooi onder de tafel ingewerkt, zodat je met grill en andere toestanden mooi vanonder de tafel kunt komen qua elektr. (zodat er hopelijk niemand over struikelt en dat heet spul van de tafel sleurt), maar als we nu ooit een mooi tapijt willen leggen, dan zit ik wel met een probleem ... Iemand hier een oplossing ? Ik vrees ervoor, een gat maken in een perzisch tapijt, dat gaat niet mogen vrees ik hi hi

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Innocent X
DomoFan
Posts: 16
Joined: Thu Dec 09, 2004 2:03 pm
Location: Tienen - België

link

Post by Innocent X »

het type van OBO lijkt heel fel op onderstaande :
http://www.stagobel.be/catalogus/UFB-70 ... M%20nl.pdf
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Hmmm, dit zijn heel andere kalibers dan het mijne in ieder geval ...

Mijn vloerdoosje (!) is slechts geschikt om 1 stopcontact in te plaatsen of 2 utp's ofzo, 't zijn 2 modules die je erin kwijt kan !

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply