Dimmers op 24V

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
terra
DomoFan
Posts: 23
Joined: Mon Jul 24, 2006 11:19 am

Dimmers op 24V

Post by terra »

Ik ga mijn installatie volledig met teleruptoren (dacht hiervoor met Vynckier te werken of zijn er betere?) uitwerken. SVV kabel op 24V.
Bestaan er ook dimmers die op 24V kan aansturen (via die SVV kabel)?
Ik had ergens gehoord dat Gardy en Hager deze heeft, klopt dit? Wat is een goed, degelijk en betrouwbaar merk?

Daarnaast ben ik ook van plan om een overspanningsbeveiliger te plaatsen. Zet ik deze best gewoon bij het begin van de installatie (net na de 300mA) of die ik dit beter specifiek voor elk apparaat dat ik wil beschermen (uiteraard een stuk duurder).
Welke merken en types zijn goed?
Koen Matthijs
DomoFreak
Posts: 149
Joined: Fri Apr 01, 2005 9:01 pm
Location: Berlare - België
Contact:

Post by Koen Matthijs »

Ik gebruik voor de dimmers eltako. aansturen tussen 8V en 230V universele spanning.

Zie www.eltako.com

Groeten,
koen.
terra
DomoFan
Posts: 23
Joined: Mon Jul 24, 2006 11:19 am

Post by terra »

Bedankt. Weet je wat hiervan ong. de kostprijs is?
Koen Matthijs
DomoFreak
Posts: 149
Joined: Fri Apr 01, 2005 9:01 pm
Location: Berlare - België
Contact:

Post by Koen Matthijs »

Die kan je vinden in hun datasheets op de website. Prijzen staan onderaan in de folders vermeld. Ik weet het niet meer vanbuiten.

Groeten,
Koen.
terra
DomoFan
Posts: 23
Joined: Mon Jul 24, 2006 11:19 am

Post by terra »

inderdaad, had er over gekeken: 48€ als richtprijs. Dat zal wel zonder den btw zijn.

ben je hier tevreden over?
User avatar
jvanhambelgium
DomoExpert
Posts: 53
Joined: Tue Dec 21, 2004 12:12 pm
Location: Boechout - België

Post by jvanhambelgium »

Koen,

Waar kan ik die krijgen ? Weet jij toevallig of ne Paul Demeutter ofzo die in zijn gamma heeft ? (ze nemen daar tijdens bouwverlof de telefoon ni op)

Groeten,
Jan
Koen Matthijs
DomoFreak
Posts: 149
Joined: Fri Apr 01, 2005 9:01 pm
Location: Berlare - België
Contact:

Post by Koen Matthijs »

Ik heb ze via Selfco in Dendermonde (CL-groep, dacht ik). Ik veronderstel dat elke electrozaak die kan leveren.

We wonen al anderhalve maand in ons huis, en tot nu toe zeer tevreden over. Geen enkel probleem gezien, en voor de teleruptoren, een zeer laag schakelgeluid (volgens mijn elektrieker, en die kan het weten, denk ik...:-))

De prijs in de folder is dacht ik inclusief BTW, maar zeker ben ik niet. Ik dacht trouwens dat de uiteindelijke prijs die ik betaald heb, inclusief een korting, lager lag.

Groeten,
Koen.
Post Reply