DOMOTICA PEHA - PHC COMPACT

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
hansw
DomoMember
Posts: 1
Joined: Sun May 14, 2006 11:01 pm

DOMOTICA PEHA - PHC COMPACT

Post by hansw »

--------------------------------------------------------------------------------

www.peha.be

Heeft er al iemand ervaring met dit merk, systeem?
De bedoeling is om verlichting + rolluiken te sturen.

Is het betrouwbaar? Voldoende uitbreidbaar toekomstgericht?
te programmeren via pc?
User avatar
simonjo
DomoExpert
Posts: 76
Joined: Fri Feb 04, 2005 9:43 am
Location: Boom

Post by simonjo »

Hallo,

Zelf heb ik een dergelijk systeem laten installeren in mijn nieuw appartement en ben er zeer tevreden over.

De basis is een systeem module (STM) welke de programmering bevat, max 32 input modules (16 inputs/mod), max 32 output modules (8 outputs/mod), max 32 dimmers, max 32 IR modules, ... welke door deze STM gestuurd worden.

Als dit niet voldoende is kan je tot 4 STM's plaatsen die onderling ook verbonden zijn (in toekomstige versies zal dit 8 zijn).

De verbinding tussen STM en I/O modules is een RS485 bus, je hoeft dus niet alles in 1 kast te plaatsen maar kan vb de sturing in de kelder steken en per verdieping I/O modules voorzien om de bekabeling te beperken.

Er is een SW pakket bijgeleverd (draait op Windows PC) waarmee je zelf de boel kan programmeren, je hoeft hiervoor geen guru te zijn !!!

De PC verbind je met de STM via een RS232 poort om de programmering over te brengen, en eventueel de actuele status van het systeem op te vragen en te visualiseren.

PEHA heeft een visualiseringsproduct waarbij je op een grafische layout van je huis bedieningsknoppen kan plaatsen. Nadelen van dit systeem zijn: nogal groffe interface, beneemt volledig scherm en de licentie is nogal duur met zijn >600 euro...

Als alternatief heb ik zelf een webinterface ontwikkeld, dit is een kleine webserver met een plugin welke communiceert met het PHC domotica systeem. In de toekomst komen er nog plugins bij.

De visualisering gebeurt middels een standaard webbrowser en HTML paginas en is zeer eenvoudig aan te passen aan jouw specifieke configuratie. Zelf heb ik een kleine layout gemaakt (320x480 pixels) die op mijn iPaq getoond wordt, maar je kan dit ook iets groffer maken om vb op een touch screen of je TV te tonen.

Op http://users.telenet.be/simonjo kan je een demo versie downloaden om het eens te proberen. Eerst WRC-Server installeren en dan de iControl plugin.

Wil je een onbeperkte versie dan heb je een licentie nodig, maar die heb je al voor 50 euro.



mvg, Jo
Post Reply