fix-o-cad 2.0

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Krikke1976
DomoMember
Posts: 3
Joined: Sun Sep 25, 2005 11:39 am

fix-o-cad 2.0

Post by Krikke1976 »

Kan iemand mij dit softw pakket bezorgen?
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Het grote probleem is, dat dit geen freeware is ... Dus, je zult ergens bij vrienden moeten ten rade gaan ...

Ik wil dit hier duidelijk vermelden, daar het forum zich niet aansprakelijk kan en wil stellen voor het doorgeven van software dewelke niet legaal verkregen is ...

Maar, wat ik wel kan zeggen, is, dat je evengoed de symbolen kan binnenhalen in een tekenprogramma, en het op die manier doen ... Ik heb het zo in Photoshop gedaan, anderen gebruiken coreldraw en ga zo maar verder !

Groeten,

Bart
Rob
DomoMember
Posts: 9
Joined: Fri Sep 23, 2005 10:24 am
Location: Leeuwarden - Nederland

Post by Rob »

wat kan dat pakket pcies dan?
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Dit pakket dient in eerste plaats om een situatieschema en eendraadsschema op te stellen, maar ik geloof dat dit pakket ook een gedetailleerde meetstaat opmaakt van de benodigde materialen ...

Blijkbaar wordt dat pakket (de nieuwere versie onder windows dan toch) nogal gebruikt door elektriciens, die op die manier direkt de nodige documenten kunnen voorleggen voor hun klanten ...


Groeten,

Bart
Krikke1976
DomoMember
Posts: 3
Joined: Sun Sep 25, 2005 11:39 am

Dos versie fix-o-cad

Post by Krikke1976 »

Jullie zijn blijkbaar goed op de hoogte van deze zaken, inderdaad de meeste installateurs werken met dit softw pakket niet alleen omdat het gebruiks vriendelijk is maar ook omdat het na een situatieschema getekend te hebben hieraan automatisch een eendraads schema koppelt.

ik heb het orgineel pakket liggen dit is echter de dos versie. Van een upgrade spreekt de uitgever niet ze dwingen me dit pakket terug aan te kopen voor 550Euro Excl btw dat vindt ik een beetje te veel
elektro e.k.
DomoFan
Posts: 24
Joined: Wed Jun 29, 2005 11:04 pm
Location: Lichtaart - België

Post by elektro e.k. »

Heb zelf ooit licentie gekocht van FIXO Cad. en heb het nooit gebruikt.

Ik teken alles met visio van microsoft licentie was duurder maar mogelijkheden zijn veel groter .
Gebruiksvriendelijker als autocad.
En minder duur voor lessenpakket als E_plan
highvolt
DomoFan
Posts: 35
Joined: Tue Oct 04, 2005 9:23 pm

Post by highvolt »

In mijn versie van Visio zitten niet de europese elektrische symbolen.

Zijn deze gratis te vinden op het net ? (ik heb weinig zin om alles zelf te tekenen, het wiel is tenslotte al uitgevonden)

Thanks,
Wim
Post Reply