Alarminstallatie geintegreerd met PLC?

Moderator: Domotix-Moderators

Pol VDS
DomoMember
Posts: 9
Joined: Thu Dec 25, 2008 2:04 pm

Post by Pol VDS »

Het gaat vermoedelijk gewoon een bepaald contact op de ketel zijn dat je moet kunnen sturen, maar dat moeten ze bij de fabrikant van uw ketel kunnen vertellen ... Het is meestal niet evident voor elektro-installateurs van alle ketels te kennen ... Als ik zie wat er met mijn viesmann allemaal mogelijk is, om nog te zwijgen over al de regelparameters van m'n vitotronic regeleenheid ... pffff ... Daar kan je alleen aan uit, als je uren door de handleiding gaat en een goede voorkennis hebt van verwarmingstechnieken ...
Had contact met Vaillant over de veel verkochte Ecotec 296. Vaillant bevestigt dat hun modulerende kamerthermostaat calormatic 392 niet te sturen is met een gsm interface. Hun Ecotec ketel heeft naast de aansluiting voor de kamerthermostaat (een bus- en een 20 voltaansluiting) nog een vrije aansluiting hebt voor 230 volt. Maar daarmee kun je enkel het signaal van de kamerthermostaat onderbreken, maar niet activeren als die geen behoefte doorgeeft.
Dit moet toch in de toekomst anders kunnen.


groeten

Pol
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Je quote staat niet goed, want je heel relaas staat er bij in ...

Het kan goed zijn dat die luxor er voor in aanmerking komt, maar ik weet niet in hoeverre zoiets uit te breiden is, en daarom zou ik dan persoonlijk eerder voor een siemens logo gaan ofzo ...

En ja, je kan het gebruiken om alles aan, alles uit te doen, waarom niet ... Maar zoals gezegd, wat als je morgen nog meer dingen wil koppelen, dan kom je er niet meer met je luxor ...

Groetjes,
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply