Waarom nog laagspanning spots ?

Moderator: Domotix-Moderators

elektro e.k.
DomoFan
Posts: 24
Joined: Wed Jun 29, 2005 11:04 pm
Location: Lichtaart - België

Post by elektro e.k. »

Ik moet alleen nog mouse hebben van osraom.

EREA heb ik verbannen?

Ik schakel voor inbouwspot over naar 220V en wil jullie verzekeren wat betreft omschakelen of ombouw 12V naar 220 volt. Geen gepruts is want bij sommige merken kun je gewoon de fitting kiezen gu5.3 of gu 10 zelfde armatuur. En bevestigingsgaten fitting zijn hetzelfste.

Groeten
Kris
ALAINVU
DomoFan
Posts: 31
Joined: Thu May 26, 2005 9:05 pm

Post by ALAINVU »

12V OF 220V
Voor verlichting heb ik het volgende gevonden: inbouwspots op 220V waarop je zowel een ledspot kunt plaatsen of een gewone spot. Beiden hebbben de vorm van een laagspanningsspot. Deze gewone spot geeft wel veel meer warmte af dan een led spot.
Waarom zou ik nu nog kiezen voor laagspanning?Ik ben dus van plan potten van ploegsteert te gebruiken en deze spots rechtstreeks in die potten te boren. Ook ben ik van plan om reeds gaten voor bijkkomende spots (zoals voor de gang) uit te boren,deze voorzien van een wachtbuis en nadien gewoon door de stukadoor te laten dichtplakken. Dit voor als ik dan later toch nog spots in de gang wil.
johan swinnen
DomoExpert
Posts: 63
Joined: Sat Jan 08, 2005 3:45 pm
Location: Lier - België

Re:

Post by johan swinnen »

Led spots geven toch nog weinig licht vind ik. Ze zijn goed voor markering of voor voor het aanduiden van een pad maar voor verlichting lijkt dit nog niet voldoende.
(mijn mening...)
mvg
johan

ALAINVU wrote:12V OF 220V
Voor verlichting heb ik het volgende gevonden: inbouwspots op 220V waarop je zowel een ledspot kunt plaatsen of een gewone spot. Beiden hebbben de vorm van een laagspanningsspot. Deze gewone spot geeft wel veel meer warmte af dan een led spot.
Waarom zou ik nu nog kiezen voor laagspanning?Ik ben dus van plan potten van ploegsteert te gebruiken en deze spots rechtstreeks in die potten te boren. Ook ben ik van plan om reeds gaten voor bijkkomende spots (zoals voor de gang) uit te boren,deze voorzien van een wachtbuis en nadien gewoon door de stukadoor te laten dichtplakken. Dit voor als ik dan later toch nog spots in de gang wil.
ALAINVU
DomoFan
Posts: 31
Joined: Thu May 26, 2005 9:05 pm

Post by ALAINVU »

Ik heb ondertussen een lichtstudie laten uitvoeren en heb mij toch laten overtuigen om terug 12 V spots te plaatsen.
hallo
DomoFan
Posts: 46
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:22 pm

Re:

Post by hallo »

ALAINVU wrote:Ik heb ondertussen een lichtstudie laten uitvoeren en heb mij toch laten overtuigen om terug 12 V spots te plaatsen.
Wat deed je uiteindelijk toch overschakelen om 12V te nemen?
Lichtopbrengst, dimbaarheid of warmteafleiding of gewoon prijs? Of iets anders?
ALAINVU
DomoFan
Posts: 31
Joined: Thu May 26, 2005 9:05 pm

Post by ALAINVU »

Het egalere licht + minder warmteproductie.
En een plafond die er uit zie als een gruyère kaas vanwege alle spotgaten is UIT.
Op de lichtstudie is er nu meer sfeerverlichting aangebracht.
Post Reply