Beste koop TELETASK producten

Teletask specifiek forum / Fore spécifique Teletask

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
erinlieke
DomoMember
Posts: 5
Joined: Tue Jan 22, 2008 11:59 am

Beste koop TELETASK producten

Post by erinlieke »

Hoi daar,

Ik zou graag enkele domotica toepassingen willen installeren in mijn huis zoals ondermeer TELETASK verder uitbreiden. Nu als rasechte belg ben ik opzoek naar een leverancier die mij de beste koop kan leveren.

De kwaliteit dat weten we allemaal al en ben ik super content van, de prijs om alles uit te breiden ligt in mijn insziens toch te hoog

2 jaar terug heb ik volgende prijzen kunnen inkijken die door CEBEO werden gemaakt aan een andere groothandelaar. (exl. BTW)

TDS13500 --> 268,2€ (adviesprijs is 435,6€ inclusief BTW)
TDS13525 --> 234,6€
TDS14021 --> 558€

Laat de prijs nog gestegen zijn maar hier kan ik uit afleiden dat er een enorme marge zit op de prijzen. Op de TDS13500 zelf al zit er meer dan 100€ marge of pakweg 40% (wat gangbaar is maar niet meer van de dag vandaag door de beugel kan)

Wie kan me goedkoop leveren...

Mvg
Steven Claes
DomoMember
Posts: 9
Joined: Thu Apr 17, 2008 9:53 am
Location: Geel
Contact:

Post by Steven Claes »

Beste ,

als installateur van Elektro toch eventjes je bericht rechtzetten :

Prijs die je opgeeft 268 Excl BTW en je vergelijkt met 435 Incl BTW.
435-21% Btw =359.5
Wetende dat de installateurs een korting krijgen tussen de 20 a 30 % naargelang de jaarlijkse omzet!!
Dat op de meeste plaatsen een particulier bij de groothandel ook al een korting krijgt van 20 %.
Adviesprijs Excl Btw - 30% = 251 €
Alle installateurs geven een korting dus zoveel verschil zal er niet meer zijn tussen de prijs die hij betaalt bij groothandel en jou laat betalen.
Op deze winstmarge betaalt hij belastingen en moet hij ook onkosten maken.
Jij werkt ook niet gratis hé...

En je vraag wie er goedkoop kan leveren kan je best de omgeving bijzetten want als die leverancier dan ook nog eens moet rijden voor niks...
erinlieke
DomoMember
Posts: 5
Joined: Tue Jan 22, 2008 11:59 am

Post by erinlieke »

Steven,

U kan gelijk hebben, ondertussen heb ik al wel iemand gevonden die bijna tegen de prijs van 360€ zit inclusief BTW in de buurt van Brecht

Mvg Kurt
Steven Claes
DomoMember
Posts: 9
Joined: Thu Apr 17, 2008 9:53 am
Location: Geel
Contact:

Post by Steven Claes »

Kurt ,

Ik vermoed dat hij dan zoals de meeste , jou 20 a 25% heeft gegeven.
Ik zal eens kijken of ik ergens uit die buurt goede prijzen vind (alhoewel je waarschijnlijk al aan een scherpe prijs zit).

Mvg,

Steven
erinlieke
DomoMember
Posts: 5
Joined: Tue Jan 22, 2008 11:59 am

Post by erinlieke »

Als je beter prijs kan vinden, geef dan maar seintje..

TDS13500 361,55€ (adviesprijs : 435,6€)
TDS13524 365,57€ (adviesprijs : 440,4€)
TDS13525 419,80€ (adviesprijs : 505,78€)
Galaxy module 32 zones 1024€ (adviesprijs : 1282€) had graag ook deze van 8 zones geweten..
Lichtsensor in witte behuizing 125,9€ (adviesprijs : 162,14€) Ik vermoed dat er van Merten ook nog bestaan die mogelijk zouden moeten zijn. Is voor rolluikbediening en general moods te creëren.

mvg Kurt
User avatar
DimitriDC
DomoMember
Posts: 9
Joined: Fri Nov 25, 2005 9:20 pm
Location: Oudenaarde - België
Contact:

Post by DimitriDC »

Hopelijk heb je nog een beetje ondersteuning als je vragen of problemen hebt ...
Of die zien we dan waarschijnlijk hier ook wel passeren :lol:

Nog niet eerder gezien : solden op Teletask.
PS: Soldenperiode loopt wel af op 31 januari ;-)
Greetz,

DimitriDC

www.coussies.be
erinlieke
DomoMember
Posts: 5
Joined: Tue Jan 22, 2008 11:59 am

Post by erinlieke »

Dimitri,

Solden op Teletask materiaal bestaat inderdaad wel. Je moet alleen goed zoeken. 'is geen kwestie van afpingelen. 't is een kwestie als doe het zelfver aan dezelfde voorwaarden als installateurs of net erboven te kunnen kopen want groothandel verkoopt dit aan hen ook. Ben ik en zovelen anderen dan minder.

De risico's op defecten zijn er en worden gedenkt door garantie.

De risico's dat ik iets verkeerd aansluit of kapot doen zijn voor mijzelf in dit geval. Als je werkt via een installateur is dat zijn probleem. Voor doe hetzelfers dragen zij de risico's zelf en worden gestraft door meer te betalen. In dit geval zal ik ook niet gaan zagen want dan weet je als je iets verkeerd doet dit ook cash gaat voelen..denk nu niet dat je omdat je iets verkeerd doet ook aanspraak kan maken op een vervangtoestel. De installateurs moeten dit in hun prijs incalculeren en dat versta ik. Maar ik ben een Doe het zelver.

Verder is er niets verkeerd mee... maar als je goed zoek online kan je al groothandelprijs kopen of net erboven. Ik denk dat daar niets verkeerd mee is. Het zijn niet de installateurs die in mijn ogen de boosdoeners zijn maar eerder de groothandels. Een voorbeeld zo kon ik de TDS13500 tegen werkgeversprijzen kopen, een beetje gesurft en gezien dat deze groothandel in Wilrijk dan eigelijk de adviesprijzen hanteert en mij 0% korting geeft. Dan ga je toch op zoek naar iemand die u korting op de adviesprijs kan geven..en je vindt ze snel die -15 tot -25% willen en kunnen geven..

Een ander voorbeeld, ik heb een remeha brander hangen hier (ben ik top tevreden van) Mampaey is hoofdverdeler en doet onderhoud in België. Bij de afwerking van de badkamer wilde ik een digitale sturing hier installeren. Kostprijs zonder plaatsen incl. BTW bij hen bedraagde : 353,2€. Even gegoogled op het net en ik kon dezelfde type in Nederland net over de grens gaan halen tegen 206,4€ inclusief. Of een korting van 40%. Als je er dan twee wilt kopen voor de sturing van de badkamerradiatoren en de vloerverwarming dan is 300€ een rit van 1 uurtje wel waard voor mij. Aansluiten was 6 kabeltjes en klaar was kees.

Dus doe het zelvers worden de dag van vandaag door de groot handel links laten liggen. Handige zakenmannen maken van hun zaak dan ook een groot en klein handelszaak zodoende ze tegen prijzen net boven hun aankoopprijzen kunnen verkopen en op omzet draaien zoals bv Dmlights.be

Van installateurs zal ik hier geen steun krijgen dat weet ik ook, maar installateurs die hier de mensen willen helpen vindt ik zeer tof, maar die hebben onrechtstreeks ook inkomsten uit de aanwezigheid op dergelijke fora.

Mvg Kurt
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Dimmi,

Ergens moet het kunnen dat mensen die alles zelf willen doen, hier om raad kunnen komen vragen ... Daarvoor zijn fora ook bedoeld, niet alleen in de elektriciteit (domotica) branche ...

En het zijn inderdaad meestal de installateurs die een doe-het-zelver een warm hart toedragen, die hier toch raad willen geven ... Ik denk dat de meesten genoeg job hebben om deze doe-het-zelvers niet als een bedreiging te zien !

't is trouwens zo dat veel technici meer en meer naar een ondersteunende rol toegaan ... Bij het bouwen van een huis zijn er ook veel mensen die het groffe werk zelf doen, maar de fijne technieken overlaten aan professionals ...

Wat die prijzen betreft, ook hier weer zijn er 2 facetten, broodroof van de installateur en anderzijds de portemonnee van de bouwheer ...

Wat die broodroof betreft, ik denk dat je hier duidelijk moet zien, dat het om een box-move principe dient te gaan dan ... De bouwheer koopt een produkt en moet er zelf verder z'n plan mee trekken, lukt dit niet, wordt er wederom een beroep gedaan op een installateur die hiervoor zijn uren rekent (of dient te rekenen) ... Met andere woorden, sommigen maken nog serieuze winst op de produkten zelf, en dan is het de vraag of die winst de kost van de uurlonen een beetje aanpast ... Is dit niet, is het makkelijk verdient voor de installateur, en hier ben je dan idd weer bij het principe dat als je niet probeerd, je ook geen korting zal hebben ...

Ik heb mezelf een paar jaar geleden een nieuwe fiets gekocht, ik ging hier in diverse winkels kijken, en de prijs was gewoon de catalogus prijs, ik ben dan net over de grens gaan kopen, met een korting van dik 200 € !!!

Bart

PS. Wat ik graag wat meer zou zien, is dat installateurs onderling hier ervaringen uitwisselen of problemen aankaarten ... Ik vraag me een beetje af, waarom dat niet vaak gebeurd ... Iemand ???
There's No Home Like An Automated Home ...
User avatar
DimitriDC
DomoMember
Posts: 9
Joined: Fri Nov 25, 2005 9:20 pm
Location: Oudenaarde - België
Contact:

Post by DimitriDC »

Beste Kurt,

vooreerst wil ik opmerken dat ik u niet zeker niet als minder beschouw, integendeel.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat de meest uitgebreide domoticasysteemen door de doe-het-zelvers geprogrammeerd worden.
Iedereen zoekt uiteraard naar de goedkoopste oplossing, hoe zijn we zelf ;-)
Ik vind het gewoon jammer voor iedereen die heeft meegewerkt aan de uitbouw van distributie en support dat het op deze manier evolueert, maar het is nu eenmaal niet anders.

Ik heb mijn eerste bericht gewoon gepost als reaktie op de manier waarop de \"onderhandelingen\" gebeuren en nog het meest omdat het blijkbaar ook perfect toegelaten wordt door de beheerders van dit forum.
Alhoewel het regelrecht indruist tegen de \"filosofie\" van dit forum.

Zie maar eens op de homepagina
Onafhankelijk

Dit forum is onafhankelijk en laat elke stem horen die zich op een positieve en sportieve manier wil uiten. Elke vorm van reclame zal worden geweerd alsook bijhorende prijsaanduidingen.Informatie over nieuwe producten daarentegen is welkom.
of in de forum regels punt 7.

http://www.domotix-forum.be/phpBB2/view ... highlight=

Voor mij is dit topic afgesloten en ik wens u nog veel succes met je domotica project.

@ Bart,
Daar hebben we lang geleden al eens over doorgeboom dat het niet de installateurs souden zijn die hun ervaringen hier zullen posten ;-)

PS: Wat is Paul, als drijvende kracht achter de schermen, zijn visie op deze topic ?
Greetz,

DimitriDC

www.coussies.be
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

@Dimitri

Ik heb hier niemand rechtstreeks reklame zien maken voor een bedrijf of installateur, maar misschien moet je eens laten horen welk stuk jij als reklame beschouwt. En daarna leg ik m'n oor wel eens te luister, indien nodig.

Verdere discussie via pm ?

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Harry
DomoMember
Posts: 6
Joined: Sat Jun 05, 2010 5:41 pm
Location: Nederland

Post by Harry »

Verder iemand nog intresse in een aantal Teletask onderdelen?
Heb nog diverse te koop staan. Zijn nieuwe of demo geweest.

m.v.g.
Harry
Harry
DomoMember
Posts: 6
Joined: Sat Jun 05, 2010 5:41 pm
Location: Nederland

Re: Beste koop TELETASK producten

Post by Harry »

Ik heb nog steeds wat diverse Teletask artikelen liggen.
Zie
https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-ze ... ousPage=lr

mvg
Post Reply