Project met Bticino My Home

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
MyHome
DomoMember
Posts: 5
Joined: Fri Jun 04, 2010 2:15 pm
Location: Wommelgem

Project met Bticino My Home

Post by MyHome »

Volgende maand ga ik mijn domoticainstallatie beginnen installeren in een nieuwbouwwoning. In mijn vorige woning had ik reeds Bticino, maar dan het klassieke systeem met centraal muzieksysteem door klassieke bekabeling. (geen bus)
Vermits je bij een nieuwbouw domotica nog moeilijk kan wegdenken en ik Bticino mooi en goed vind, heb ik gekozen voor een My Home installatie.

Na het volledig instuderen van hun technische info en een overleg met een vertegenwoordiger van Bticino (Legrand) over hun laatste nieuwigheden, heb ik mijn schema uitgetekend.

Zijn er hier op het forum ook mensen die dergelijke installatie zelf hebben geplaatst? Bij Bticino kreeg ik vrij snel te horen dat ze geen ondersteuning geven aan partikulieren, enkel aan installateurs!

Ik heb mijn schema in bijlage gedaan met de nodige configuratie. Wat denken de kenners hiervan?

Groeten,

MyHome
Attachments
MyHome Project.pdf
Schema My Home
(912.15 KiB) Downloaded 1799 times
Janvm007
DomoMember
Posts: 1
Joined: Thu Nov 18, 2010 12:26 pm

Post by Janvm007 »

@myhome

Op dit moment ben ik in ontwerp faze met mijn woning en verwacht ook met Myhome verder te gaan. Zelf heb ik al eens gekeken wat ik nodig heb voor zo een installatie. Nu is dit niet ech verschillend met het uwe. Zou ik u enkele vragen mogen stellen over uw aanvaring:
- Wat was uw aankoop budget (als u dit kwijt wilt op het forum tenminste)
- Was de installatie vlot zoals u dacht.
- Hebt u een definitief schema van uw installatie ? Ik heb nog enkele onduidelijkheden hoe het zit met de zekeringen van dit type installatie.

Ik zou het enorm op prijs stellen als u deze info zou willen delen.
MyHome
DomoMember
Posts: 5
Joined: Fri Jun 04, 2010 2:15 pm
Location: Wommelgem

Re:

Post by MyHome »

@Janvm007

Hierbij een antwoord op uw vragen:

- Mijn budget was eerst 10.000 euro, maar het werd al snel 16.000 euro voor enkel het BTicino materiaal. Dit omvat dan alle zaken die in het schema getekend staan met als extra alle stopkontacten en alle afdekplaatjes. Wat er nog niet in zit zijn de kast en de zekeringen. Gezien de omvang van het project ben ik moeten overgaan naar een staankast van het type prisma plus. (Schneider)
- De installatie zelf is vlot, maar er is wel 4 maand studie aan vooraf gegaan. Ik heb de volledige technische info van MyHome doorgelezen en over ca. 700 blz die je wel even! Het systeem op zich vind ik zeer degelijk en het biedt wel wat voordelen tov andere domotica systemen. (bv. de configuratie met hardware configurators)
- Ik zal je later een schema (ééndraadsschema) doorsturen, maar dat zit momenteel in AutoCad, ik moet er eerst een PDF van maken.

Je mag gerust je vragen over het forum stellen, misschien kan ik je gericht verder helpen!

Groeten,

MyHome
LoesDursin
DomoMember
Posts: 1
Joined: Thu Nov 28, 2013 12:06 pm

eendraadsschema

Post by LoesDursin »

beste,

kan je uw eendraadsschema eens doorsturen aub,
het zou misschien wel handig zijn om een correct voorbeeld te hebben, en wat info uit uw schema te halen.

alvast dank,

mvg
Loes
MyHome
DomoMember
Posts: 5
Joined: Fri Jun 04, 2010 2:15 pm
Location: Wommelgem

Re: eendraadsschema

Post by MyHome »

[quote="LoesDursin"]beste,

kan je uw eendraadsschema eens doorsturen aub,
het zou misschien wel handig zijn om een correct voorbeeld te hebben, en wat info uit uw schema te halen.

alvast dank,

mvg
Loes[/quote]

Loes,

In bijlage mijn eendraadsschema. Indien er vragen zijn, laat het dan maar weten!

Groeten,

Stef
Attachments
Eendraadschema.pdf
Eendraadsschema
(422.43 KiB) Downloaded 757 times
Post Reply