touchscreen(s) installeren

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Boottie
DomoMember
Posts: 1
Joined: Wed Jul 18, 2012 2:17 pm

touchscreen(s) installeren

Post by Boottie »

Ik wil op verschillende plaatsen een touchscherm installleren (keuken , slaapkamer , badkamer). Deze worden in de muur gebouwd.
Naar elke plaats heb ik een utp cat6 en voedingskabel voor 24v/12v getrokken. Mijn vraag is nu : is dit voldoende? Mijn pc komt in de kelderruimte met nas en router.
De bedoeling is het aansturen van rolluiken , licht , audiocollectie ,multi-room music,radio, internet , weer-nieuwsberichten, deurvideofoon, telefoon,... Moet ik dan voor iedere kamer een aparte
pc voorzien of heb ik voldoende met 1 pc. En welke touchscreens zijn hier het beste voor geschikt? Of kies ik voor in elke kamer een inbouwpc (kostelijk)? Heb heel het internet al afgezocht. Vind wel realisaties met
1 touchscreen , maar niet met verschillende. Alvast dank.
koenbelgium
DomoFan
Posts: 24
Joined: Thu Jun 01, 2006 9:18 pm
Location: Merelbeke - België

Post by koenbelgium »

Ik heb een paar jaar geleden twee touchtronix schermen gekocht die van UTP in verbinding staan met 1 pc. In die touchscreens zit technologie van NCOmputing die gebruik maak van Windows RDP om verbinding te maken tussen touchscreens en pc server. Je hebt er wel een Windows XP/Vista/7 server editie voor nodig!
Post Reply