TV signal via FTP

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Yves5030
DomoMember

TV signal via FTP

Post by Yves5030 »

Eerst, sorry voor mijn slecht neederlands, maar ik ben fraanstalijk...

dus, ik bent besijg met bouwen en ik zal een domotica installatie van Niko laten installeren. Maar ik zou graag voor internet, telephoon en teledistributie, alles via FTP kabel maken, via een patch panel.

Maar, voor televisie, ik weet nog niet hoe ik moet het doen !!!

Voor de living room, geen probleem, ik heb Belgacom TV (adslTV).
Maar voor speelplaats en de kamers (3) ik zou graag juist 2 RJ45 conectors hebben.

Bestaat een solutie voor de televisie signaal (coax) laten connecteeren aan mijn patch panel ???

Bedank voor uw aandacht.
Yves
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Bonjour Yves,

Oui, c'est possible de racorder coax en utp cable, mais, il y a des restrictions.

Pour commencer, coax a une meilleur 'bande passante' contre l'utp ... Dont, quand vous transforme de coax a utp, vous avez une 'bande passante' limité. Il y a des appareils qui presse une quantité limité de canales en l'utp et il y des autres systemes qui utilise des baluns haute frequence ...

On peut parler plusieurs d'heures de ces choses, dont je vais donner une couple de liens pour vous :

http://www.comnews.com/stories/articles ... spires.htm
http://www.computercablestore.com/detail.aspx?ID=7542
http://www.avforums.com/forums/archive/ ... 05168.html
http://www.infinity-cable.com/icp_balun_catv.htm

Et pour les gens qui veut le mieux, cable tv en IP !
http://www.cabletime.com/

Voila Yves, mon Francais n'est pas bon aussi, mais je pense que tu me comprends sufficament ...

Salut
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Yves5030
DomoMember

Post by Yves5030 »

Dank u Bart,

ik had all gezien de balun adaptors, maar ik wist het niet als er genoeg was voor een gewoon télévisie (voor de kamers van de kinderen).

Nog a klein vraag, de FTP kabel dat ik zal installeer moet zeker dual zijn ?

FTP5, FTP5e ???

Bedankt
Yves
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Yves,

Oui, le câble examiné en dualité est le meilleur ... dont, en effet c'est une FTP et une STP combiné ...

Au sujet des adapteurs, essayez-le dehors d'abord avec une piece, quand ca ne marche pas on doit cherchez une solution d'autre ...

Mais, recherchez le droit, dont avec une bande passante élevé, pas des baluns pour transformer une signal video en utp ou ftp ...

Salutations,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
tus
DomoExpert

VDI systemen

Post by tus »

Ik heb de indruk dat Yves het heeft over VDI systemen, want de 3 zaken die hij opsomt (telefoon, internet en teledistributie), zijn exact de zaken waarvoor een VDI(voice, data, image) systeem wordt gebruikt, en dit is over een FTP kabel, ttz, catV of cat6 kabel.

Heeft iemand ervaring met VDI systemen hier ?
(of ook veel research naar gedaan, let me know)

Want ik wil dit ook gaan voorzien in mijn nieuwbouw.
Ik heb er wel al redelijk wat research naar gedaan, op dit moment zou ik kiezen voor het VDI systeem van Gardy(freedomnet) omdat deze in vergelijking tot Habitana, al hun 4 kabelparen afgeschermd hebben.
Dit is heel interessant, omdat daardoor modulatoren van 4 kanalen gebruikt kunnen worden.

(Een modulator is een toestel waarmee je andere video signalen(+ infrarood signalen voor de afstandsbediening) van bijvoorbeeld een dvd speler, een satelietdecoder, videorecorder... ook op de kabel kunt plaatsen, zodat die ook overal in jouw huis waar er een tv staat, kunnen gebruikt worden)

Bij Gardy is een modulator een los bakje wat je bij jouw toestellen zet waarvan je het signaal wil opvangen.
Bij habitana daarentegen, is de modulator een component in je verdeelkast, en moet je dus voor elk toestel een kabel laten vertrekken naar dat toestel.
Niet zo interessant dus, want als je 4 toestellen hebt die samen staan in
je living, wat waarschijnlijk meestal het geval is, dan moet je daar minstens 4 UTP connector voorzien(want er is maar 1 afgeschermt kabelpaar ipv 4 waar een videosignaal doorgestuurd mag worden).

Legrand heeft ook zo een systeem, maar daar ken ik de details niet zo van.

Niko is ook in aantocht met zo een systeem, dit zou in september beschikbaar zijn.
Ik wacht hierop, om dat waarschijnlijk de stopcontacten van niko te nemen en de rest van het matriaal van Gardy (kwestie dat de stopcontacten passen bij de rest van mijn installatie :-) )

Iets heel belangrijks waar je ook voor moet opletten(hebben ze mij bij Gardy gezegt), is dat je deze VDI kabels(hoe goed ze ook afgeschermd zijn, niet in kabelgoten mag onderbrengen waar al je elektriciteitskabels liggen, dit om storing tegen te gaan. (een 20cm afstand zou blijkbaar nodig zijn)
Je zou dan een soort scheiding moeten gebruiken, maar hoe dat die er juist uitziet weet ik ook niet, ik denk dat ik dit ga oplossen door ze onder
mijn kabelgoot te laten lopen(haken aan mijn goten of zo iets).

groetjes,
Christof.
Post Reply