Welk systeem qbus, nikobus, procontrol?

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Safan
DomoMember
Posts: 4
Joined: Tue Jun 14, 2005 9:46 pm

Welk systeem qbus, nikobus, procontrol?

Post by Safan »

Hallo iedereen,

Nu lees ik hier vanalles over verbruiker aansturing en verwerking van input via PLC's ...

Nu zou ik graag eens weten welk systeem zoals bv. Procontrol, Qbus of Nikobus jullie positief vinden qwa prijs en kwaliteit/mogelijkheden ....

Ik moet gaan renoveren dus ik dacht ineens een aansturing voor enkel het licht/verwarming/alarm te installeren maar nu lees ik dat hier veel zelf gemaakte systemen ipv de gaande merken geïnstalleerd zijn!

Een PLC is goed als je deze recup kunt vastkrijgen doch ik zou toch wat meer info over de bekende domotica systemen verkrijgen wat ik hier eerlijk gezegd een beetje mis!

t'Probleem is voor de gewone gebruiker (lees - niet installateur) dat domotica konstant bijgesteld moet worden naar de eisen en de leefgewoonten van de gebruiker anders heeft domotica geen nut! Het is tenslotte om alles eenvoudiger en doordachter te schakelen ipv 78 drukknoppen aan een installatie te schakelen voor juist het licht aan en uit te doen!

Ik ben wel geïnteresseerd in qbus en procontrol dus iemand met goede of slechte ervaringen laat maar komen! :wink:

Dank U voor alle reacties!
mvg
Safan
rotor
DomoMember
Posts: 4
Joined: Sun Mar 12, 2006 10:14 pm
Location: Werchter - België

Post by rotor »

Safan,

Ondertussen ook al een tijdje geleden jouw post.
Ik veronderstel dat de domotica installatie bij u zelf reeds achter de rug is?
Zo ja, ervaringen?

Groetjes,
Wim
Post Reply