UPS vragen

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

UPS vragen

Post by on4cet »

Hallo,

Even anderen laten meedenken kan soms wonderbaarlijke ingevingen tot gevolg hebben ...

Ik had graag m'n UPS gebruikt om ervoor te zorgen dat m'n rolluiken nog bediend kunnen worden als de elektr. van het lichtnet er niet is ...

Een voorzichtige schatting levert op, dat voor het gelijkvloers gelijktijdig te sturen een dikke 1360 Watt nodig is, dit is gerekend aan 2 motoren die 140 Watt als opschrift hebben, en de rest aan 90 Watt ... Is dit het maximum verbruik, en ligt het reële lager, heb geen tijd gehad om dat ook nog te testen ...

Wat ik nu in gedachten heb, is dat ik de centrale sturing enkel actief zou willen indien de stroom van het lichtnet aanwezig is, en indien deze wegvalt enkel de rollen nog individueel kunnen bediend worden.

Ik was in de richting aan het denken, van een serieuze relais te gebruiken, die in rust (niet aangetrokken spoel) de stroom naar de ups leid, en bij aangetrokken spoel naar de zekering ...

Maar dan zit ik weer met extra verbruik omwille van een constant aangetrokken spoel ...

Zijn hier andere methodes om het beoogde resultaat te bereiken ... ?

Ik heb maar een 1400 VA ups, die een goei 950Watt output zou moeten kunnen geven ...

Groeten,

Bart
Post Reply