KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Dries_De_Bouwer
DomoMember
Posts: 2
Joined: Mon Jun 01, 2009 10:27 pm

KNX Deurcommunicatie - onbetaalbaar!

Post by Dries_De_Bouwer »

Hey,
Ik zoek een videofonie-systeem, met de volgende functionaliteiten:
• Twee buitenposten (twee deuren);
• Twee binnenposten (die elk oproepen van beide buitenposten kunnen bedienen);
• Elektrisch slot bedienen;
• Audio + video;

Momenteel heb ik naar de 2 buitenposten, 2 binnenposten, en het elektrisch slot UTP kabels voorzien die allen samenkomen aan de elektriciteitskast.

In de toekomst moet het systeem uitbreidbaar zijn om o.a. de volgende functionaliteiten te kunnen ondersteunen (KNX compatibel):
• Iemand belt aan – wij zijn afwezig – beeld/geluid wordt opgenomen op een (home)server;
• Iemand belt aan – wij zijn afwezig – oproep doorschakelen nr GSM en/of deur openen via internet/GSM;
• Iemand belt aan – beeld komt op KNX-touchscreen / deur openen via touch screen;

Zoals jullie zien, zijn de functionaliteiten die ik vandaag wens vrij standaard, maar het schoentje wringt bij de toekomstige functionaliteiten.

Ik heb prijs gevraagd voor de Gira-oplossingen (Gira Deurstation Video Opbouw + Huisstation Video Opbouw). Als wij vandaag twee binnenposten en twee buitenposten willen (zonder echte KNX integratie, want wij hebben nog geen homeserver), kost mij dit dan:
• 2*944€ voor buitenstation;
• 2*595€ voor binnenstation;
• 1*298€ om het elektrisch slot te bedienen;
Dus 4084€ incl BTW!

Zijn er echt geen betaalbare oplossingen hiervoor?
Steven Claes
DomoMember
Posts: 9
Joined: Thu Apr 17, 2008 9:53 am
Location: Geel
Contact:

Post by Steven Claes »

Heb je al iets van KNX liggen? Via het systeem dat ik heb is dat toepasbaar zonder die grote kosten.
Met een simpele deurbel (eventueel camera erin) en camera, die aangesloten is op een telefooncentrale , kan je via het touchscreen communiceren.Op je TS kan je dan een knop maken om de deur te openen.Door de camera kan je dan alles ook opnemen , doorsturen naar je PC , GSM ....

Ik heb de Bticino deurvideofonie

Enfin, veel woorden maar misschien niet zo duidelijk , kijk eens op :



http://www.apexsyst.com/as/algemeen/217-algemeen

Als je vragen hebt laat je maar weten...
Dries_De_Bouwer
DomoMember
Posts: 2
Joined: Mon Jun 01, 2009 10:27 pm

Post by Dries_De_Bouwer »

Hey Steven,

Alvast bedankt voor je antwoord. Je link werkt echter niet (404 error).

Ik heb momenteel nog niet veel van KNX, 'de basis' is wel voorzien, maar ik heb nog geen touchscreens e.d.

Heb je enig idee van prijs? In eerste instantie klinkt het allemaal vrij omslachtig (aankoop telefooncentrale om je deur te openen).
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Ik stel me wel de vraag of een UTP genoeg stroom mag leveren voor een deurslot ?

Zou je hiervoor niet beter een SVV nemen ?

Mvg,

bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Steven Claes
DomoMember
Posts: 9
Joined: Thu Apr 17, 2008 9:53 am
Location: Geel
Contact:

Post by Steven Claes »

Als ik op de link klik werkt hij bij mij ??

Enfin , als je al knx-modules hebt liggen is het misschien beter daar op verder te werken in plaats van een ander systeem te plaatsen.telefooncentrale is niet echt omslachtig,ligt eraan welk model je neemt en wat je er nog allemaal wil mee doen.Er zijn al simpele centrales op de markt voor een 100 a 200 euro denk k.
deuslot werkt normaal op 24 v , als je dan utp hebt liggen kan je best gaan paren samen draaien.was idd beter svv te leggen.
Post Reply