verliesstroomschakelaars

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
koenbelgium
DomoFan
Posts: 24
Joined: Thu Jun 01, 2006 9:18 pm
Location: Merelbeke - België

verliesstroomschakelaars

Post by koenbelgium »

Ik ben mijn elekticiteitskast aan het vernieuwen en merk dat er nogal veel kringen achter de verliesstroomschakelaar van 30mA moeten komen. Aangezien er een aantal grote vermogens bijzitten (stoomoven/inductie kookplaten) heb ik mijn twijfels over de werking van de verliesstroomschakelaar, zal misschien te snel afschakelen.
Mijn vraag is dan ook of ik meerdere verliesstroomschakelaars van 30mA mag plaatsen en of dit geen probleem heeft bij keuring van mijn installatie.
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Ik heb een selectieve hoofd-diff van 300 mA geplaatst, en daaronder stuk of 3 (of 4 ??) 30mA differentieels ...

Geen enkel probleem !

Ik kan niet juist zeggen hoeveel kringen ik per diff. gezet heb, maar ik heb bv. wel de verlichtingskringen zo verdeeld, dat als er ergens een diff. uitvalt, je minstens in de naburige kamer ligt hebt !

Die selectieve hoofd-diff is nodig omdat als er anders 1 diff. zou uitvallen, automatisch de hoofddiff ook zou uitvallen ... Nu reageert die iets trager en zodoende als de sub-diff (zo zullen we ze even noemen) uitvalt, en daarmee het probleem ook weg is, zullen alle andere kringen toch nog blijven werken, omdat de hoofddiff. in werking blijft, en de andere afgetakte sub-diffs ook !

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ?


Mvg,

bart
There's No Home Like An Automated Home ...
koenbelgium
DomoFan
Posts: 24
Joined: Thu Jun 01, 2006 9:18 pm
Location: Merelbeke - België

Post by koenbelgium »

Dank voor de info, zal eveneens een tweetal extra 30mA diffs plaatsen.
Post Reply