UPS circuit

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
User avatar
ON4TUX
DomoFan
Posts: 42
Joined: Fri Aug 15, 2008 5:07 pm
Location: Westerlo - Belgium

UPS circuit

Post by ON4TUX »

Ik zou centraal een aantal 12V batterijen permanent aan een lader willen hangen, met als bedoeling ze gebruiken aan de ingang van een 12V->220V convertor. De uitgang hiervan wil ik via een apart circuit doortrekken naar een aantal (rode) stopcontacten.

Iemand enig idee wat de keuring hierover te zeggen heeft? In principe gaat het van 220V -> 12V (lader -> batterijen) en dan van 12V -> 220V (batterijen -> convertor) maar onder welk hoofdstuk valt dit dan?
User avatar
roeln
DomoFreak
Posts: 265
Joined: Tue Dec 13, 2005 5:20 pm
Location: Ternat - België

Post by roeln »

Ik zou daarvoor niet zelf aan het knutselen gaan.
Bijvoorbeeld voor 109 eurokes:
UPS 360W - 30 minuten. Bliksembescherming, USB interface voor power consumption, alerting, ....

http://www.loveno.be/product/15347/MGE- ... A-USB.html
http://www.mgeops.com/index.php/product ... d_benefits


Ik heb zelf zo nog niets dus kan niet wecht zeggen dat het goed werkt of zo... maar ben het wel van plan. Zal er mijn logo's en orientatieverlichting enzo aanhangen
User avatar
simonjo
DomoExpert
Posts: 76
Joined: Fri Feb 04, 2005 9:43 am
Location: Boom

Post by simonjo »

Heb zelf een MGE UPS en dit werkt goed (natuurlijk), mijn main server (15W) en nog een aantal low power dingen hangen hierop zodat ik altijd via Internet of SMS mijn server kan bereiken.

Is een commercieel toestel -> keuring niets mee te zien.
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Ik heb hier een 2tal (of 3 eigenlijk) ups'en van APC staan, een 1000VA, een 1400VA en een 350VA ofzo ... Maar ik laad die op dit moment nu en dan bij, omdat ik eigenlijk ook geen idee heb hoeveel de ups op zich verbruikt ... En er zijn hier op dit moment al zoveeel prullaria actief, dat ik op den duur vrees voor de energierekening ....

Maar werkt inderdaad veeeeel betrouwbaarder dan een converter

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
User avatar
ON4TUX
DomoFan
Posts: 42
Joined: Fri Aug 15, 2008 5:07 pm
Location: Westerlo - Belgium

Post by ON4TUX »

mja, eigenlijk is een UPS hetgeen ik wil in 1 behuizing. Maar ik wil de uitgang van deze 'UPS' centraal gaan verdelen in huis, zodat ik niet op verschillende plaatsen een individuele UPS moet zetten. Maw, een stopcontact per kamer die dan in de UPS geplugged wordt...
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Zolang je er maar rekening mee houdt, dat een 1500VA (wat toch een redelijke ups is al) max. 900 watt kan leveren ...

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply