Siemens Logo

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
omerpr
DomoMember
Posts: 2
Joined: Sat Dec 18, 2010 9:04 pm
Location: 3473 Waanrode

Siemens Logo

Post by omerpr »

Hallo,
Ben als beginner eens proberen een schema te maken met Logosoft,na wat zoek en testwerk lukt het al een HEEL klein beetje,was zinnens om een sturing voor een vleugelpoort te maken,maar nu zou ik om verder te kunnen een soort wisselschakelaar nodig hebben,en deze vind ik zo niet direkt !
Dus als ik op een drukknop druk,zou hij telkens uitgang 1 en 2 moeten wisselen (openen/sluiten) Fetelijk is het een ,puls (start)drukknop,1ste keer drukken zou de poort moeten opengaan ,2de keer drukken zou ze moeten sluiten,behalve als je de drukknop nog eens schakeld wanneer de vorige cyclus niet is beendigd zou hij moeten stoppen !
Ze hadden me gezegt dat zo een Logo programma maken ,,poepsimpel,, was,maar dat vind ik dus zeker niet Kan er me iemand hierbij op weg helpen ?
Zodat ik dan toch misschien een stapje verder kom !
Groetjes,Omer
[/b]
Wil een beetje bijblijven !!!
fillemon
DomoMember
Posts: 4
Joined: Mon Apr 02, 2012 1:00 pm

Post by fillemon »

hallo, ben zelf een super beginneling op het vlak van logo,
maar kijk in de brochure van logo, daar staan 30 voorbeelden in, ik dacht ook een poort...
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Eerst inderdaad de handleiding eens doorlezen met alle functies, en dan moet dat zeker lukken !

Als dat niet lukt, denk ik dat je beter een prof. iemand erbij haalt.

Mvg,

bart
There's No Home Like An Automated Home ...
omerpr
DomoMember
Posts: 2
Joined: Sat Dec 18, 2010 9:04 pm
Location: 3473 Waanrode

Post by omerpr »

Denk inderdaad dat het me zonder de hulp van een,, profesional,,niet zal lukken ! Is er misschien iemand uit de omgeving Diest - Tienen,die me hierbij zou kunnen (willen helpen ?
Groetjes,Omer
Wil een beetje bijblijven !!!
Post Reply