domotica verwarming integratie

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
deefje
DomoMember
Posts: 4
Joined: Mon Mar 13, 2006 9:10 pm

domotica verwarming integratie

Post by deefje »

Momenteel ben ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn verwarmings integratie met het domotica EIB systeem.

De bedoeling is om op het gelijkvloers vloerverwarming toe te passen en in de kamers op de verdieping radiatoren zonder theromostatische kranen. De radiatoren zullen op de collector geschakeld worden, verder wordt er in elke kamer een temperatuursensor voorzien.

Aangezien vloerverwarming op lagere temp werkt dan radiatoren zou ik graag aan mijn ketel de gewenste temp kunnen melden. Heeft iemand oplossingen/tips voor onderstaande merken?

-bulex
momenteel geen idee

-junkers
gesloten bus systeem, geen eib module, zou mogelijk zijn door vrij contact op de boiler welke de boiler op 1 temp aan of uit schakeld?

- viessmann
zij hebben de vitogate 200, eib module waardoor de ketel vanop de bus anaspreekbaar is. Moet de funties nog inladen maar het zou mogelijk zijn om via deze weg de correcte temp van de boiler te vragen.
http://www.viessmann.com/com/en/product ... e_200.html

Alle tips en praktijk ervaringen meer dan welkom.
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

't is nu niet omdat ik zelf ook een Viessmann heb, maar wat technologie betreft, zit je dan zeker goed, en als dit merk WEL een eib module heeft, zou ik persoonlijk niet twijfelen !

Mvg,

bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply