Bosch Easy Series

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
copycat
DomoMember
Posts: 3
Joined: Thu Feb 05, 2009 12:43 pm
Location: Steendorp

Bosch Easy Series

Post by copycat »

Hoewel de naam het laat blijken, heb ik toch enkele easy vragen.

Ik heb dit systeem gekocht met een 8 zone uitbreiding. Mijn alarmman heeft alle kabels en magneetcontacten in de ramen voorzien. Omdat hij een prijs-hercalculatie deed alvorens hij het alarm kwam aansluiten ben ik dus afgehaakt.

Hierdoor heb ik dit systeem gekocht. Ik heb hierdoor enkele vragen:

1) Ik vermoed dat er al weerstanden in de magneetcontacten verwerkt zitten want als de kring gesloten is heb ik blijkbaar toch verlies. Moet ik dan nog de bestaande sabotageweerstanden op de kringen behouden of kan ik terugvallen op die weerstanden in mijn magneetcontacten.

2) Door de uitbreidingskaart heb ik genoeg zones. Raden jullie aan om de 4 polige rookmelders (3 stuks) op individule zones aan te sluiten of om ze in de eerste zone te integreren?

In het slechtste geval heb ik nog een kortingsbon om het toestel te laten aansluiten door een respectabel installateur :-)
User avatar
ON4TUX
DomoFan
Posts: 42
Joined: Fri Aug 15, 2008 5:07 pm
Location: Westerlo - Belgium

Post by ON4TUX »

Er zit inderdaad een weerstand op je sensorenkring, zodat je centrale kan meten als er gesaboteerd wordt (0 ohm = kortsluiting, enkele megaohm = draad doorgeknipt) Afhankelijk van het merk schommelt het rond 4kOhm voor veilig en 10kOhm bij alarm.
Volg onze avonturen op http://wijbouwen.tiri.be
copycat
DomoMember
Posts: 3
Joined: Thu Feb 05, 2009 12:43 pm
Location: Steendorp

Post by copycat »

Ok thanks... ben er nog met bezig. De ADSL strooide wat roet in het eten.
Ik heb 2.2K en 1.5K weerstanden erbij... waarom er 2 vesrchillende bijzitten is mij ook een vraag ... ik test het wel en update het forum.
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Zoek hier op het forum eens naar het topic over raamcontacten, daar heb ik destijds zelfs een tekening bij gepost over eol & double eol configuraties ...

Dan weet je direkt waarom er 2 waarden bijzitten ...

Laat het hier maar weten als je het gevonden hebt !

MVg,
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply