toestand van zaken domotica met twido PLC

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Xilinx
DomoExpert
Posts: 88
Joined: Tue Jan 11, 2005 10:41 pm
Location: Overijse - België

toestand van zaken domotica met twido PLC

Post by Xilinx »

Na effe inaktief te zijn op het forum ben ik er terug. Effe de situatie schetsen:

Voilla de kast, een sarelkast van 100x160, bovenaan komen hoofdzakelijk alle 230V aansluitingen toe op klemmenstroken van Legrand viking 3 reeks dubbeldek. Onderaan alle laagspanningsaansluitingen ook op Legrand Viking3 klemmenstroken, 4 aansluitpunten per klem (doorverbonden). Tussen deze twee de automaten, relais, dimmers, overspanningsbeveiligingen, 24V voeding, plc...de bedrading ziet er nog wat slordig uit maar dat komt nog wel in orde,
Image

Van links naar rechts:
de voeding, Telemecanique 24V/5A
Zekeringen voor de laagspanning Legrand >Viking 3 reeks
De PLC, 2 maal 32 digitale inputmodules en 3maal 16 relais output modules.
Image

Relais modules van telemecanique zelio reeks, deze worden telkens per 8 afgezekerd.
links onder 4 dimmers van Gardy UNI400, sturing werkt op 24V en ze zijn voorizen voor een all off ingang, momenteel nog niet aangesloten. Heb problemen gehad met deze dimmers in combinatie met een electronische 12V voedingen 200VA, maar daar waar ik apparte voedingen van 50VA per lamp gebruik werken ze perfect, anders valt de dimmer uit als ik naar een laag dimwaarde ga.
Image

detail van de 230V aansluitingen
Image

momenteel zijn er al enkele drukknopfuncties geprogged, maar nog niet veel. hoop binnenkort terug wat meer tijd te hebben en dan kunnen we alarm en all off functies implementeren :-)

als er vragen zijn....

groetjes
Koen
Xilinx
DomoExpert
Posts: 88
Joined: Tue Jan 11, 2005 10:41 pm
Location: Overijse - België

Post by Xilinx »

sorry verkeerde rubriek,
gelieve het item verder te zetten op Domotica met Twido PLC
groetjes

Xilinx
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Leuk dat we nog eens een realisatie kunnen bewonderen Koen !

't ziet er knap uit, en blijkbaar nog heeel wat plaats over in die kast ...

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply